دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان مطرح کرد:

تبلیغات سوء دشمن در خالی کردن جامعه از آمران به معروف

دبیر ستاد امربه معروف استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تبلیغات سوء دشمن در خصوص خالی کردن جامعه از آمران به معروف است.
کد خبر: ۹۰۵۹۴۵۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سید عبدالله ارجائی در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در سبزوار با بیان اینکه امام حسین (ع) با ابزار امر به معروف و نهی از منکر دست به قیام برای اصلاح جامعه زد اظهارداشت: وظیفه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر احیا این فریضه در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تبلیغات سوء دشمن در خصوص خالی کردن جامعه از آمران به معروف تاکید کرد: طلایه داران صف شکنان جامعه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر هستند و فعالیت این افراد وظیفه امر به معروف را از دیگر افراد جامعه ساقط نمی‌کند.

ارجائی در ادامه با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امر به معروف به عنوان یک تکلیف مشخص شده و نه یک حق تصریح کرد: در مواقعی که تنها برای افراد حق قائل می‌شود افراد می‌توانند از حق خود صرف نظر کنند، اما هنگامی که تکلیفی بر گردن کسی نهاده می‌شود شخص باید تکلیف را به بهترین شکل انجام دهد.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی با اشاره به وظایف این ستاد در خصوص ساماندهی و همه گیر کردن این فریضه در جامعه بیان کرد: گزینش، آموزش، سازماندهی و به کارگیری مردم برای همه گیر کردن این فریضه است.

وی با بیان اینکه با سخنرانی کردن و کتاب نوشتن در این خصوص مشکل حل نمی‌شود، تشریح کرد: باید هرفرد در جامعه به وظیفه شرعی خود عمل کند تا این موضوع به سامان برسد.

ارجائی با اشاره به اینکه امربه معروف تنها راه حل مشکلات جامعه است ادامه داد: خون خدا برای احیا امر به معروف و نهی از منکر بر زمین ریخت و این نشام از اهمیت این موضوع است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در ابتدای این جلسه با بیان اینکه احیا امر به معروف سبب احیا بسیاری از فرایض در جامعه اسلامی خواهدشد ادامه داد: به عنوان مثال با احیای زکات دیگر فقیری در جامعه نخواهد بود.

رئیس ستاد امر به معروف شهرستان سبزواربا اشاره به اینکه انسان نمی‌تواند نسبت به آلودگی‌های اطراف خود بی تفاوت باشد تاکید کرد: بی تفاوتی نسبت به آلودگی‌ها جامعه باعث سرایت آن به تمام افراد یک جامعه خواهد شد.

امین اله مظلوم فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سبزوار و دبیر ستاد امر به معروف شهرستان نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد بیان کرد: بیش از ۱۲۰۰ تذکر لسانی در هرماه توسط طلایه داران انجام شده که در این مدت به بیش از ۸ هزار مرتبه رسیده است.

وی همچنین ادامه داد در این مدت حتی یک مدت برخورد قضایی صورت نگرفته که این نشان از هدفمند بودن و تاثیر گذار بودن این اقدامات است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار