آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان عصر دیروز در یادواره شهدای دهستان کیسم شهرستان آستانه‌ اشرفیه با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد:با اذعان به اینکه نخستین ویژگی شهدای کربلا اطاعت از رهبری است بیان کرد: شهدای کربلا در اطاعت‌پذیری از ولایت مطیع بودند.
کد خبر: ۹۰۵۹۴۵۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه اشرفیه، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان  عصر دیروز در یادواره شهدای دهستان کیسم شهرستان آستانه‌اشرفیه با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: ویژگی‌های شهدای کربلا نام آن‌ها را پس از هزار سال در دل مردم دنیا زنده نگه‌داشته است.
وی با اشاره به علاقه‌مندی مردم دنیا به نهضت حسینی (ع) افزود: هر انسانی که حسینی زندگی کند نامش در دنیا باقی می‌ماند و در آخرت از مقام والایی برخوردار می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اذعان به اینکه نخستین ویژگی شهدای کربلا اطاعت از رهبری است بیان کرد: شهدای کربلا در اطاعت‌پذیری از ولایت مطیع بودند.
فلاحتی، شجاعت را دومین ویژگی شهدای کربلا خواند و گفت: نثار جان از دیگر ویژگی‌های شهدای کربلا محسوب می‌شود و جان خود را برای رضای خداوند و اطاعت از معصوم (ع) در طبق اخلاص گذاشتند.
وی با بیان اینکه شهدای ایران اسلامی ادامه‌دهنده مسیر شهیدان کربلا هستند افزود: شهدای ما از سه ویژگی ولایت‌پذیری، شجاعت و نثار جان در راه خدا برخوردارند و در دوران دفاع مقدس گوش‌به‌فرمان امام (ره) بودند
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جان‌فشانی شهدا انقلاب را در مقابل دسیسه دشمنان بیمه کرده است گفت: شهدا با جان‌فشانی خود موجب عزت ایران اسلامی در دنیا شدند.
فلاحتی به بسیج تمام امکانات دشمنان به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ضربه واردکردن به‌نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم ایران نگهبان نظام اسلامی هستند و دشمن از این امر هراس دارد.
وی با بیان اینکه مبارزات ملت یمن در مقابل آمریکا و آل جهود برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است اظهار کرد: ملت یمن متوجه شده راهی به‌غیراز مقاومت در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر ندارد.
امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ایران دیگری در قلب دنیای عرب در حال شکل‌گیری است تصریح کرد: اگر روش مبارزه مردم ایران در ملت‌های دیگر ریشه بدواند قدرت‌های سلطه‌گر باید بساط خود را جمع کنند.
فلاحتی ولایت‌پذیری، شجاعت و نثار جان ملت ایران برای حفظ قرآن را برای قدرت‌های استکباری هراس‌انگیز توصیف کرد و افزود: پاسداشت شهدای کربلا توسط ملت ایران برای قدرت‌های سلطه‌گر سنگین است.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران باوجود سختی‌ها و تحریم‌ها پس از گذشته ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تن به ذلت نداده است بیان کرد: ملت ایران ولایت‌پذیری را از شهدای کربلا آموخته است و تسلیم هیچ قدرتی نمی‌شود.

ارسال نظرات