عاشقان اهل بیت و شیفتگان عصمت و طهارت فریاد «یا حسین، یا حسین» را ظهر روز عاشورا در استان مرکزی طنین انداز کردند.
کد خبر: ۹۰۵۹۴۳۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عاشورایی دیگر و اشک و فریاد میلیون ها عاشق و دلباخته حسین (ع) از راه رسید.

امروز عاشوراست؛ روزی که سلاله پاک رسول خدا و یارانش برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مقابل لشکریانی قرار گرفت که چشمانشان کور و گوش‌هایشان کَر بود چرا که ندید فرزند پاک رسول الله(ص) در برابرشان ایستاده و نشیدند صدای «هل من ناصر ینصرنی» حسین(ع) و صدای احیای ارزش های اسلام و صدای عدالت طلبی اش را.

از صبح امروز مردم عزادار سومین حرم اهل بیت(ع) در سراسر استان مرکزی با چشمانی اشکبار با حضور در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها، در قالب دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری، در مراسم دهم محرم و روز عاشورا شرکت کرده و با مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی مراسم سینه و زنجیر زنی را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کردند.

فضای شهرهای استان مرکزی در عاشورای حسینی دل‌های آماده مردم ولایت‌مدار این استان را به  کربلای معلی می‌کشاند و در این روز دل‌های عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) به همراه اشک و شیون لحظه‌ای آرام ندارد و اشک ماتم از چهره دلسوختگان روان است.

ملت های آزاده در کوی و برزن در پاسخ به ندای امام حسین(ع) لبیک گفته اند که راه حسین(ع) زنده است و برای ادامه راهش با تمامی ناملایمت ها خواهند جنگید تا روزی که یزیدیان عالم را دوستداران مولا به خاک مذلت بنشانند.

همچنین عزاداران حسینی با شنیدن صدای اذان ظهر به یاد اباعبدالله (ع) و یارانش اقامه کردند.

ارسال نظرات