خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان نهاوند گفت: این تجمع عاشورائیان در نهاوند فتح بابی است که هیئات مذهبی با وحدت و همدلی در کنار هم هر ساله این مراسم را به خوبی برگزار کنند .
کد خبر: ۹۰۵۹۳۸۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

تجمع بزرگ عاشورائیان فتح بابی برای وحدت و همدلی هیئات مذهبیبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در تجمع عاشورائیان این شهرستان ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان اظهار داشت: یک نظریه‌پرداز صهیونیستی بعد از مطالعات و تحقیقات فراوان درباره اینکه چرا آمریکا نتوانست جلوی انقلاب ایران را بگیرد و به شکست وادارش کند می‌گوید شیعه مثل پرنده‌ای می‌ماند که با دو بال حرکت می‌کند بالی سرخ به نام عاشورا و شهادت و بالی سبز به انتظار و ولایت و این پرنده زرهی به نام ولایت فقیه برتن دارد و آمریکا تیرش به این پرنده نخواهد رسید و اگر هم برسد تاثیری ندارد.

وی افزود: از او سئوال می‌شود چه کنیم که تیرمان اثرگذار باشد و به هدف برسیم؟ او در جواب می‌گوید اگر این دو بال پرنده را از مردم ایران بگیرند به هدفتان خواهید رسید .

امام جمعه شهرستان نهاوند با بیان اینکه بال‌های آن پرنده یعنی امام حسین (ع) و امام زمان(عج) و انتظار گفت: آنها می‌خواهند از نسل جوان ما، از جامعه شیعه اینها را اما به صورت غیر مستقیم از طریق اعتیاد، ماهواره، مفاسد اخلاقی، شبهات اخلاقی، شبکه‌های اجتماعی و... بگیرند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند اعتقاد نسل جوان را نسبت به عاشورا و مهدویت ضعیف کنند و آن را از بین ببرند و به شدت قصد دارد که نسل جوان و شیعه ما را از این دو اصل مهم جدا کند .

مغیثی تصریح کرد: ما به عنوان شیعه وظیفه داریم همانگونه که پدران و بزرگان ما را با امام حسین(ع) و امام زمان(عج) آشنا کردند نسل نوجوان و جوان خود را با مکتب عاشورا و امام زمان(عج) آشنا کنیم و نگذاریم ابزار دست دشمن شوند و این ارزش‌ها را از نسل جوان و جامعه ما بگیرد .

وی با بیان اینکه یکسری آئین‌های غلط وارد زندگی مردم و حتی عزاداری‌ها شده است، گفت: عزاداری مستحب است اما عزاداری بر امام حسین(ع) مقدس است، برخی خرافات و انحرافاتی را خواسته یا نا خواسته وارد این عزاداری‌ها می‌کنند که حرام هستند مثل نوشتن امام حسین (ع) با خون قربانی در خیابان، کلمه «یا حسین» مقدس است و نجس کردن و زیر پای مردم قرار دادن حرام است .

امام جمعه نهاوند درباره مراسم چهل منبر در کوچه سیدان شهرستان نهاوند بیان کرد: «چهل منبر» نام مراسمی بوده که غروب روز تاسوعا و شب عاشورا در یکی از محلات قدیمی نهاوند به نام «کوچه سیدان» انجام می‌شد و پیشینه این مراسم مذهبی برمی‌گردد به اینکه در سالیان دور به دليل كوچكي شهر و كم بودن جمعيت، دسته‌هاي عزاداري نهاوند در 3 دسته خلاصه می‌شدند كه از مسجد ميدان و درب سرداب و حسينيه گلشن حركت كرده و در طول مسير بر سر و سينه مي‌زدند.

وی با بیان اینکه اين دسته‌ها بيشتر از خانه هاي معتمدان، خان‌ها و سادات شهر حركت كرده و سپس به سمت كوچ سيدان روان مي‌شدند، افزود: متاسفانه امروزه این مراسم به نام امام حسین(ع) اما با حضور مردان و زنان بد حجاب و با حرام و گناه و فساد و به شکلی دیگر انجام می‌شود .

مغیثی گفت: این تجمع عاشورائیان در نهاوند فتح بابی است که هیئات مذهبی با وحدت و همدلی در کنار هم هر ساله این مراسم را به خوبی برگزار کنند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات