مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام اینکه در سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس با شعار محوری «ما توانسته‌ایم» قرار داریم، گفت: بیش از ۵ هزار برنامه از رامسر تا گلوگاه با دبیری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ۱۴ کمیته انسانی در استان و شهرستان‌ها شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۰۵۹۳۶۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله ملکی در گفت وگویی با توجه به اینکه در ایام دهه نخست محرم  قرار داریم، برابر تدبیری که بنیاد حفظ آثار ستاد کل نیروهای مسلح داشت، در این ایام شاهد تشییع پیکر ۳۵ شهید خوشنام را در پایتخت کشور بودیم که با توجه به شرایط سخت اقتصادی و جنگ روانی مردم استقبال پرشوری داشتند، اضافه کرد: این شهدا بودند که به داد ما رسیدند و کلید واقعی دست شهدا است.

وی افزود: استان مازندران جز هشت استان میزبان ۹ شهید گمنام بود که در شهرهای کوچک شاهد استقبال باشکوه مردم ولایت‌مدار بودیم که جمعیت قابل توجه و حضور مردم هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها گسترده بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه، خاک‌سپاری پیکر شهدای خوشنام در استان ادامه دارد، گفت: از روز گذشته هم در شهرستان‌های نکا و تنکابن تشییع پیکر شهدای گمنام را داریم.

وی با اعلام اینکه در سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس با شعار محوری «ما توانسته‌ایم» قرار داریم، عنوان کرد: برنامه‌های مربوط با دستورالعمل‌هایی در این زمینه با بیش از ۵ هزار برنامه از رامسر تا گلوگاه در سطح به استانداری استان ابلاغ شد که به ریاست معاون امنیتی و سیاسی استانداری با دبیری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ۱۴ کمیته انسانی در استان و شهرستان‌ها شکل گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: کمیته‌ها در بخش‌های مختلف با سردبیری و ریاست در حوزه خود اقدامات لازم را انجام داده که در ایام هفته آینده با شعارهای محوری در هر روز برنامه‌های دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: مازندران در رابطه با بزرگداشت هفته مقدس فعالانه عمل کرده و مردم با همه فشارهای سیاسی و اجتماعی با بصیرت هستند.

ملکی با اشاره به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفته های خود را ادامه داد و گفت: جنگ بین امام حسین (ع) با یزید، تقابل حق و باطل بود و سرانجام جبهه حق پیروز شد و انقلاب اسلامی ایران هم، با هدف انبیاء که خدامحوری، ایجاد قسط و عدالت و دوستی با مردم بود، پیروز میدان شده است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین واکنش دشمن در ۴۰ سال اخیر حمله به ایران بوده و دشمن در آن زمان اقدامات بسیار بدی بر علیه ایران انجام داد و بالاخره با همه مشکلاتی که برای ما به وجود آوردند در روز ۳۱ شهریور با ۱۷۲ فروند هواپیما به ما حمله کردند ولی مردم با فرمان امام راحل در برابر خشم دشمن ایستادند و اوج مقاومت هم در خرمشهر اتفاق افتاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه مردم ما جنگیدند و مقاومت کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور کم شود، افزود: بیش از ۱۸۸ هزار شهید انقلاب دفاع مقدسی هستند و ما باید این واکنش بزرگ که مردم ایران خوش درخشیدند را باید به نسل آینده معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما دفاع از دین بود، تصریح کرد: برخی از کشورها از یک افسانه کوچک حادثه می‌سازند و هر ساله به تجلیل از آن می‌پردازند ولی دفاع مقدس که بزرگ‌ترین حادثه تاریخ بود چه خون‌ها که ریخته نشد و حتی کودک ۹ ساله در این راه جان خود را نثار کرد.

ملکی با اشاره به اینکه از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر امسال برنامه‌های دفاع مقدس امسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: شنبه ۳۱ شهریور؛ نخستین روز به نام روز صلابت و سلحشوری با اجرای برنامه‌های شاخصی مربوط به نیروهای مسلح در استان و برگزاری رژه همراه است.

وی در پایان گفت: رده‌های قشری در سپاه کربلا بیش از ۶۰۰ برنامه را برگزار می‌کنند و دیدار با ۷۰۰ خانواده شهدا در این هفته انجام می‌شود و همچنین یادواره‌ای استانی برای ۳۲ تن از شهدای نیروگاه نکا برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها