مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: با تشکیل ۴۰ اکیپ یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروی انتظامی، گذرگاه های منتهی به جنگل های استان پوشش داده می شود تا قطع درختان صورت نگیرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۳۵۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، شیرزاد نجفی در جلسه هماهنگی با هیئت های مذهبی گفت: منابع طبیعی در راستای حفاظت از جنگل ها و جلوگیری از قطع درختان توسط افراد سود جو، برای تأمین هیزم خشک مورد نیاز هیئت های مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به جمع آوری هیزم غیر جنگلی مورد نیاز کرده است.

وی  افزود: هیزم مورد نیاز طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در میان هیئت های عزاداری توزیع می شود و هیئت های مذهبی با در دست داشتن حواله شورای هیئت های مذهبی می توانند، نسبت به دریافت سهمیه هیزم خود اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان  عنوان کرد:  با تشکیل ۴۰ اکیپ یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروی انتظامی، گذرگاه های منتهی به جنگل های استان پوشش داده  می شود و از ورود هرگونه اره موتوری و دستی و آلات قطع درختان به جنگل جلوگیری و با کسانی که به قصد تخریب درختان و جمع آوری هیزم وارد جنگل ها شوند برخورد قاطع و قضایی صورت می گیرد.

نجفی افزود: متاسفانه در فرآیند استفاده از چوب نیز ما شاهد اسراف برخی هیئت های مذهبی هستیم و بعضی از هیئت ها آتش زدن هیزم را از دو سه ساعت قبل از آغاز مراسم آغاز می کنند و این موضوع تا ساعت ها پس از پایان مراسم نیز ادامه دارد که این امر موجب می شود که هیزم بیشتری مورد نیاز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات