نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند عموی ما حضرت ابوالفضل(ع) بصیرتی نافذ و ایمانی راسخ داشت، همراه با حضرت اباعبدالله(ع) جهاد کرد و شهامت و شجاعت خود را نشان داد.
کد خبر: ۹۰۵۹۳۵۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در جمع عزاداران حسینی در حسینیه ثارالله  خرم‌آباد ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و بیان اینکه این روزها  اوج عزاداری و سوگواری شیعیان هستند، اظهار داشت: روز تاسوعا  متعلق به حضرت ابوالفضل(ع) است که  دریای  همه فضیلت‌ها و خوبی‌ها  است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: امام صادق(ع) در رابطه با خوبی‌های حضرت ابوالفضل(ع) فرمودند عموی ما مبتلا به یک امتحان نیکو شد و آزمایش خوبی پس داد.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا امتحان شد تا مردم اوج مقام، منزلت و مرتبه‌اش را بفهمند، بیان کرد: تا روز عاشورا کسی به مقام و منزلت حضرت ابوالفضل(ع) پی نبرده بود امتحانی که حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا پس داد امتحان وفاداری، غیرت، همیت، شجاعت، شهامت و ولایت‌مداری بود.

میرعمادی بیان کرد: بسیاری ادعا می‌کنند پای ولایت هستند اما در هنگام سختی و مشکلات کنار می‌کشند اما حضرت ابوالفضل(ع) امتحان ولایت مداری را پس داد.

وی گفت: امام صادق(ع) فرمودند سه گروه شناخته نمی‌شوند مگر در سه جا یکی اینکه انسان بردبار شناخته نمی‌شود مگر اینکه هنگام غضب، دوم برادری ثابت نمی‌شود مگر در هنگام حاجت و نیازمند بودن و سوم شجاعت شناخته نمی‌شود مگر در هنگام جنگ شناخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: چه بسیار افرادی که در پشت جبهه ادعای شجاعت داشتند اما در دفاع مقدس کم آوردند و چه بسیار افرادی که به ظاهر شجاع نبودند اما در میدان جنگ شمشیر در دست آن‌ها بازی می‌کرد.

وی اظهار داشت: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند عموی ما حضرت ابوالفضل(ع) بصیرتی نافذ و ایمانی راسخ داشت، همراه با حضرت اباعبدالله(ع) جهاد کرد و شهامت و شجاعت خود را نشان داد.

میرعمادی افزود: در امتحان ولایت‌مداری فتنه‌ای باید اتفاق بیفتد تا ببینیم چه کسانی ولایت‌مدار هستند و سینه خود را سپر می‌کنند و باید جنگی اتفاق بیفتد تا ببینیم چه کسی شجاع است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات