مدرس حوزه و دانشگاه گفت: زیارت عاشورا در بردارنده بسیاری از مضامین و مفاهیم است که ثابت قدم ماندن در برابر حوادث و جریانات مختلف زندگی از جمله مواردی است که دو بار در آن تکرار شده است؛ در این بیان ما از خداوند درخواست می‌کنیم تا با ثبات قدم بر دشمنان پیروز شویم.
کد خبر: ۹۰۵۹۳۲۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، 

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم زیارت عاشورا با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و عزاداران حسینی در حرم مطهر شهدای گمنام شهرستان کوهبنان برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایوب علیدادی، از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: زیارت عاشورا یک حدیث قدسی است که در بردارنده بسیاری از مضامین و مفاهیم است که ثابت قدم ماندن در برابر حوادث و جریانات مختلف زندگی از جمله مواردی است که دو بار در آن تکرار شده است.
وی بیان کرد: در این بیان ما از خداوند درخواست می‌کنیم تا با ثبات قدم بر دشمنان پیروز شویم؛ اصحاب کهف نمونه بارز ثابت قدمی هستند و حضور آسیه در کاخ فرعون نمونه دیگر است.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر می‌خواهیم با حضرت حسین بن علی(ع) حشر و نشر داشته داشیم، نباید با درهم و دینار خود را ببازیم و در مصیبت‌ها نافرمانی خدا را کنیم.
وی تأکید کرد: شهیدان کربلا در شب عاشورا ثابت قدمی خود را اثبات کردند و در رکاب مولای خویش به شهادت رسیدند؛ رزمندگان در دوران دفاع مقدس با جانفشانی ثابت قدمی خود را به بهترین شکل ممکن ثابت کردند.
حجت‌الاسلام علیدادی بیان کرد: دو برادر در لشکر دشمن بودند که تا ظهر عاشورا شمشیر زدند، وقتی حق را تشخیص دادند به لشکر حضرت سید‌الشهدا(ع) ملحق شدند و توبه کردند و با شهادت رستگار شدند.
وی ادامه داد: در جریان کربلا وهب یهودی جرقه‌ای در دلش ایجاد شد و به حضرت پیوست در حالی که در ابتدا یهودی بود ولی در نهایت با معرفت و بصریت به شهادت رسید.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: افراد بی‌ثبات در قول و عمل امروز و فردا می‌کنند و در زندگی سست و بی‌اراده هستند، اینجاست که در فردای قیامت هم سست وارد محشر می‌شوند. خیلی‌ها در جریان کربلا و انقلاب اسلامی کار خود را به‌خوبی آغاز کردند اما در امتحان نهایی و خدایی شدن رنگ باختند و مردود شدند و زندگی دنیا و آخرت خود را تباه کردند.
حجت‌الاسلام علیدادی گفت: انسان‌های بی‌ثبات کارها و اعمال خود را توجیه می‌کنند و همواره منافع خویش را بر دستور خدا ترجیح می‌دهند.

 

ارسال نظرات