خبرهای داغ:
در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم مطرح شد

افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس با حضور آیت‌الله نوری همدانی/ راه اندازی سینمای سیار در هفته دفاع مقدس

در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم، گزارشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت این هفته در استان به خصوص نمایشگاه دفاع مقدس قم ارائه شد.
کد خبر: ۹۰۵۹۳۱۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس با حضور آیت‌الله نوری همدانی/ راه اندازی سینمای سیار در هفته دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم ظهر امروز در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قم برگزار شد.

سید محمدرضا هاشمی در ابتدای این جلسه با اشاره به مشارکت مدیران استان قم در برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: باید در جلسات مربوط به برگزاری این نمایشگاه مدیران دستگاه‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند تا شاهد مشارکت این دستگاه‌ها در برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس باشیم.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس متعلق به همگان است و همه باید در برگزاری باشکوه این مناسبت کوشا باشیم، بهترین راه مبارزه با تهدیدات نرم دشمن و آسیب‌های اجتماعی برجسته کردن فرهنگ ایثار و شهادت است که برگزاری نمایشگاه در این راستا راهکار خوبی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: باید فضاسازی شهری متناسب با هفته دفاع مقدس صورت بگیرد، همچنین آموزش و پرورش نیز باید از این فرصت استفاده کند و علاوه بر نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت در مدارس، دانش آموزان از نمایشگاه دفاع مقدس بازدید داشته باشند.

هاشمی اکران فیلم در نمایشگاه دفاع مقدس استان قم را یک اقدام خوب دانست و تصریح کرد: باید برنامه‌های هفته مقدس با حضور اصحاب رسانه تشریح شود و نباید در این خصوص از فضای مجازی غفلت صورت بگیرد.

وی با اشاره به وظایف دستگاه‌های استان قم در خصوص نمایشگاه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: وظایف این دستگاه‌ها در این خصوص ابلاغ شده است و مدیران باید حساسیت‌های کافی را در انجام وظایف محوله داشته باشند، باید مدیران ادارات استان قم در نمایشگاه دفاع مقدس و رژه نیرو‌های مسلح حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: ایجاد مسیر خروجی بلوار آیت‌الله بروجردی به سمت نمایشگاه دفاع مقدس استان قم یکی از مسائل مهم است که این کار باید طی روز‌های آتی و پیش از افتتاح نمایشگاه انجام شود.



افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس قم با حضور آیت‌الله نوری همدانی

ستار احمدوند در ادامه این جلسه با اشاره به ویژگی‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته هر سال برای گرامیداشت شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی برگزار می‌شود، باید در هفته دفاع مقدس قدردان کسانی باشیم که در دوران دفاع مقدس جان خودشان را ایثار کردند.

وی ادامه داد: برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان قم با حضور دستگاه‌های مختلف استان برگزار خواهد شد، اجرای این برنامه تنها با تلاش نیرو‌های مسلح ممکن نیست.

معاون اجرایی سپاه استان قم افزود: نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس در استان در شامگاه ۳۱ شهریورماه با حضور آیت‌الله نوری همدانی در محل اردوگاه غدیر افتتاح خواهد شد.



حضور سازمان انرژی اتمی در نمایشگاه دفاع مقدس قم

احمدوند با اشاره به لزوم تغییر چهره شهر قم در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: باید چهره این شهر در هفته دفاع مقدس تغییر پیدا کند و فضاسازی این هفته در نقاط مختلف شهر قم صورت بگیرد، تمام ادارات در این خصوص وظیفه دارند و باید مدیران ادارات سرکشی به خانواده‌های شهدا را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر هر کدام از ادارات قم مقداری فضاسازی در بیرون ساختمان‌های خود انجام بدهند، چهره شهر به کلی تغییر خواهد کرد.

معاون اجرایی سپاه استان قم خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی در سال جاری مهمان ویژه نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان قم خواهد بود.

سید احمد حسینی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به نمایشگاه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شهرداری قم باید وظایف خودش را در خصوص این نمایشگاه به خصوص در زمینه ایجاد راه دسترسی تا پیش از شروع هفته دفاع مقدس انجام بدهد.

وی ادامه داد: فضاسازی شهر قم برای هفته دفاع مقدس پس از روز عاشورا صورت خواهد گرفت، البته فضاسازی تلفیقی محرم و هفته دفاع مقدس را هم در این ایام شاهد بودیم، ادارات قم باید در فضاسازی شهری برای این مناسبت در پیرامون ساختمان‌های خود مشارکت داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: هشت تصویرنگاری دیواری در شهر قم تا پایان سال انجام خواهد شد.



ایجاد سینمای سیار در نمایشگاه دفاع مقدس قم

سید موسی حسینی کاشانی در بخش پایانی جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در قم اظهار کرد: راه اندازی این نمایشگاه یک کار اثربخش است و به دنبال ایجاد سینمای سیار در نمایشگاه هستیم، همچنین اجرای سرود را در نمایشگاه دفاع مقدس قم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به دنبال اجرای شب شعر و خاطره گویی در هفته دفاع مقدس در استان قم هستیم، همچنین باید رصد مصوبات مربوط به ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قم صورت بگیرد و این کار خودش نوعی فرهنگ سازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: درگیر شدن مدیران ادارات استان در سرکشی به خانواده‌های شهدا اثرات خوبی دارد و باید برنامه ریزی قبلی در این زمینه صورت بگیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار