خبرهای داغ:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در هشترود:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در هشترود گفت: امسال برای 4500 روستای کشور تهیه طرح بازنگری، طرح هادی و بهسازی محیط روستایی پروژه انجام خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۵۹۲۸۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا شاملو در مراسم افتتاح طرح هادی روستای نصیر آباد هشترود افزود: برای امسال با توجه به اینکه بسیاری ازروستاهایی که در سالهای گذشته طرح هادی برای آنها تهیه شده بود دوره طرح به اتمام رسیده و پیش بینی این است که برای حدود 3500 روستا تهیه طرح طرح بازنگری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی و بهسازی محیط روستاها در 4500 روستا دردستور کار قرار دارد که 3500 روستا از پروژه های نیمه تمام است.

شاملو اضافه کرد: سند دار کردن املاک روستایی با کمک و همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک در سال جاری برای 120 هزارواحد روستایی و 60 هزار واحد شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت انجام شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به تصویب ماده99 قانون برنامه ششم برای 300 روستا بافت با ارزش و دارای موقعیت گردشگری طرح تهیه و فعالیت صورت گیرد که تهیه این طرح ها شروع شده است.

شاملو بیان کرد: پیش بینی این است که در حدود 25 الی 30 روستا عملیات اجرایی در سال جاری شروع بشود و 40 روستا هم مطالعات شروع بشود .

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در زمینه ارائه خدمات فنی فعالیت های خوبی بین بنیاد مسکن و دهیاری ها انجام شده که ازآن جمله آسفالت معابر روستایی با استفاده از تبصره 1 قانون بودجه برای سالجاری مصوب شده است و قرار شده به لحاظ سردسیر بودن ا آذربایجان شرقی سهمیه قیر سال جاری بصورت 100 درصد تخصیص تا شروع فصل سرما ابلاغ شود تا پروژه ها قبل ازشروع فصل سرما شروع و به اتمام برسد.

وی گفت : مناطقی همچون هشترود که نسبت به میانگین استانی عقب هستند بخشی از این مبلغ جبران خواهد شد و برای هشترود 15 میلیارد ریال اضافه ازبودجه برای شش ماهه دوم امسال در نظر گرفته شده که 12 میلیارد ریال ازاین مبلغ برای قیر خواهد بود.

سید حمزه امینی هم ازوضعیت بد جاده های دسترسی روستایی اظهار گله نمود و خواستار آسفالت جاده های روستایی را شد.

وی همچنین بر مقاوم سازی مسکن روستایی تاکید نمود و خواستار افزایش وام ساخت مسکن روستایی را شد.

برای طرح هادی روستای نصیر آباد شامل آسفالت و سنگ فرش معابر _ کانیوو 6 میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن و دهیاری هزینه شده است.

ارسال نظرات