افتتاح خانه فرش قشقایی فیروز آباد با حضور رییس مرکز ملی فرش

خانه فرش قشقایی شهرستان فیروز آباد با حضور فرشته دست پاک رییس مرکز ملی فرش ایران افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۵۹۲۳۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتانیوز، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در حاشیه افتتاح خانه فرش قشقایی فیروزآباد گفت: هدف مسولین استانی و ملی از راه‌اندازی خانه فرش قشقایی حفظ، احیا و رونق بخشیدن به هنر ، صنعت چند هزار ساله استان به عنوان میراث فرهنگی ماندگار فارس در طرحها ونقشها ورنگهای متفاوت ترکی، لری، عربی و تاجیک است.
وی اظهار داشت: مرکز ملی فرش دستبافت قشقایی برای تقویت و حمایت از تشکل‌ها و تولیدکنندگان فرش دستبافت، در راستای توسعه امر صادرات اقدام به احداث خانه فرش دستبافت در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود در هر منطقه کرده است.
همتی افزود: استان پهناور فارس ظرفیت بزرگی در حوزه فرش دستباف دارد به نحوی که 165000‌‌ هزار نفر بافنده در حوزه فرش در این استان فعالیت می کنند، اما ضرورت دارد با تقویت تشکلهای بخش خصوصی به جایگاه اصلی خود در کشور دست یابد.
وی اظهار داشت: تعداد ۵۰ تعاونی با 3200 بافنده فرش در شهرستان فیروز آباد مشغول به فعالیت بوده و از این تعداد 700 نفر نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند..
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه تعداد ۵۰ تعاونی قالی‌بافی در این شهرستان بعنوان مرکز هنری فرش دستباف و قشقایی مشغول به فعالیت است گفت: خانه فرش قشقایی در تولید وتوزیع، اشتغال پایدار وامر صادرات بازوی توانمندی در کنار سایر تشکلهای مرتبط با این هنر، صنعت است.
گفتنی است : فرش قشقایی و گبه فارس نیز در پایان سال 1395 در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت شدند که این مهم ضرورت توجه ویژه به سایر تولیدات در امر برندسازی وثبت جهانی را می طلبد..
ارسال نظرات
آخرین اخبار