جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام از برگزاری 400 برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۸۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ «جمال شاکرمی» ، جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ، در نشست خبری هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های امسال با شعار محوری «ما توانستیم» توجه به 4 دهه مقاومت با تاکید بر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان جلوه‌ای از عاشورای حسینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها از 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح آغاز خواهد شد، گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم پرصلابت اندیشیده شده است.

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام از برپایی رژه خودرویی درشهرستان‌های استان خبر داد و گفت:  این برنامه‌ها مظهر اقتدار نیروهای مسلح است و  در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی به دنبال ایجاد چالش برای انقلاب اسلامی هستند، تلفیق نیروهای نظامی، بسیج و مردمی می‌تواند نماد اقتدار و ایستادگی باشد.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: در روز اول مهر در مرکز استان یادواره بزرگ 270 شهید گران‌قدر سرباز برگزار خواهد شد.

سرهنگ شاکرمی، بیان داشت:  در این هفته،  هفت برنامه با حضور اقشار اعم از جهادی، گروه‌های بسیج جامعه پزشکی، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان و کسبه، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و روحانیت معزز و پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست ویژه خبری باهدف دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در  10 مدرسه،  حضور روایان دوران دفاع مقدس در 30 مدرسه مرکز استان و 10 مدرسه شهرستان‌ها، تبیین نقش محوری عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت وحدت اقوام و عشایر، همایش بزرگ سفیران فرهنگی ایثار و شهادت و تجلیل از همسران و مادران شهدا ازجمله این برنامه‌هاست.

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان  برگزاری یادواره شهدای اصناف و بازاریان، افتتاح 20 طرح محرومیت‌زدایی و سازندگی، حضور مسئولان در مزار شهدای صالح‌آباد، بازسازی عملیات والفجر 6 در  5 و 6 مهر در پارک تفریحی چغاسبز، پیاده‌روی خانوادگی و حضور باشکوه بسیجیان در میعادگاه نماز جمعه و حضور گروه‌های جهادی و تیم‌های پزشکی در مناطق محروم استان در قالب اجرای رزمایش اقتدار عاشورائیان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

شاکرمی اعزام تیم‌های امداد پزشکی به مناطق محروم در جهت حفظ و صیانت و سلامت خانواده به نقاط محروم و دورافتاده، برگزاری بالغ‌بر 27 برنامه یادواره شهدا ادر قالب «آبروی محله» و دیگر قالب‌ها و اقشار مختلف، تجلیل از پیشکسوتان در همایش بزرگ فرماندهان، عزتمداران و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و رونمایی از کتب دفاع مقدس در حاشیه‌ی همایش‌ها از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی به برگزاری همایش بزرگ 20 هزارنفری بسیجیان اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص)، اشاره کرد و گفت: هدف و محور اصلی برنامه‌های دفاع مقدس وحدت اقشار مختلف مردم و مسئولان در برابر دشمنان نظام اسلامی است که امروز با تمام توان به دنبال ضربه زدن به‌نظام اسلامی هستند اما حضور اقشار مختلف مردم این توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد.

 

ارسال نظرات