نمایش رزمی "ستارگان درخشان ۴" در رشت برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: نمایش رزمی "ستارگان درخشان ۴" با موضوع عملیات شکست حصر آبادان در رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۶۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ عباس بایرامی صبح امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در رشت اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین ایام قبل از جشن چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ضمن تشریح برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: "ما توانستیم" شعار محوری هفته دفاع مقدس در سال 97 است.

بایرامی شعار "ما می‌توانیم" را شعاری دانست که باید به الگویی عملی تبدیل شود و تصریح کرد: در طول تاریخ، ایران در هیچ دورانی مانند دوران دفاع مقدس دارای مقاومت و پایداری چشمگیر نبوده است.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام شهادت امام حسین(ع) افزود: اگر به اسناد باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس نگاه کنیم می‌بینیم که رزمندگان از هر فرصتی برای ترویج شور و شعور حسینی در جبهه‌ها استفاده می‌کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اعلام اینکه فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا آمیخته شده است ابراز داشت: ما معتقدیم که تمام برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید رویکرد فرهنگی داشته باشد.

بایرامی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه امروز اظهار داشت: امروز راهبرد جمهوری اسلامی ایران الگوگیری از دفاع مقدس برای مدیریت کشور است.

وی دفاع مقدس را عامل انسجام تمام اقشار مردم در سراسر کشور دانست و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با ادیان، زبان‌ها و جایگاه‌های حقوقی مختلف در کنار یکدیگر حضور داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان برگزاری نمایش رزمی فرهنگی "ستارگان درخشان 4" را یکی از برنامه‌های هفته دفاع دانست و گفت: در این نمایش، عملیات شکست حصر آبادان نمایش داده می‌شود.

بایرامی با اعلام اینکه یادواره شهیدان جهان‌آرا، فکوری و نامجو در ایام هفته دفاع مقدس برگزار می‌‌شود افزود: 102 دستگاه اجرایی استان گیلان در راستای برگزاری مراسمات هفته دفاع مقدس با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی برگزاری رژه نیروهای مسلح استان گیلان را نشان‌دهنده اقتدار و اتحاد نیروهای مسلح دانست و خاطرنشان کرد: این رژه 31 شهریورماه در بلوار شهید انصاری رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه در استان گیلان توجه ویژه‌ای به رزمندگان و خانواده‌های شهدا می‌شود ابراز داشت: استان گیلان دارای 72 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس بود.

بایرامی برگزاری همایش مداحان و شعرای استان گیلان را بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و افزود: رونمایی از چند جلد کتاب زندگینامه شهدا، برگزاری جلسات بصیرت افزایی و برگزاری نمایشگاه عکس از جمله برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گیلان است.

وی با اعلام اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاهی در ایام دفاع مقدس در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تصریح کرد: نمایشگاه تجهیزات جنگی در پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود‌.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از سخنان یادگاران دفاع مقدس در تریبون‌های نماز جمعه استان ابراز داشت: بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس به‌زودی اعلام می‌شود.

بایرامی با اعلام اینکه استان گیلان دارای 300 زن رزمنده در دوران دفاع مقدس بود خاطرشان کرد: اگر حساب کنیم می‌بینیم که 50 درصد از سهم دفاع مقدس مربوط به مجاهدات بانوان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای 2 هزار و 640 آزاده، 8 هزار شهید و 23 شهید مدافع حرم دارد اظهار داشت: پاسداشت هفته دفاع مقدس به معنای گرامیداشت اقتدار، عزت و قدرت ملت ایران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان تبعیت از ولایت‌فقیه را عامل موفقیت جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: حضور بسیج و بهره‌مندی از توان مردمی یکی دیگر از عامل پیروزی ایران در دفاع مقدس بود.

بایرامی دفاع مقدس را عامل اتحاد و همبستگی ملت ایران در حوزه‌های مختلف دانست و ابراز داشت: پرهیز از اشرافیگری بخشی از آموزه‌های دفاع مقدس است اما امروز حتی برخی مدیران نیز درگیری این آفت شدند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس سبب شکوفایی اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی شده است ابراز داشت: امروز هیچ تصمیمی بدون نظر جمهوری اسلامی در منطقه گرفته نمی‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با تاکید بر لزوم تشریح دستاوردهای انقلاب و دوران دفاع مقدس برای نسل جوان خاطرنشان کرد: عموم مردم باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

بایرامی با اعلام اینکه در حال حاضر 127 شهید گمنام در 47 نقطه استان گیلان دفن هستند خاطرنشان کرد: انتظار ما از فرمانداران استان گیلان این است که یادمان‌های شهدا را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کنند.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات
آخرین اخبار