فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان از اجرای رژه ملی در سه بخش زمینی، هوایی و دریایی همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در ساحل بندرعباس خبرداد.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۵۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در نشست خبری  تشریح برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس مختص یک روز و هفته نیست بلکه با لحظه لحظه تاریخ ما عجین شده است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم بعث عراق با چراغ سبز و حمایت قدرت های جهان و بسیاری از کشورها، در ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ را بر مردم ما تحمیل کرد.

 وی، با اشاره به اینکه  رزمندگان ما در جنگ  از بیش از ۲۰ کشور اسیر گرفته و این سند نشان دهنده حمایت کشورهای حامی صدام بوده است و در عملیات فتح المبین بسیاری از اسرا خارجی و حتی غیر عرب بودند، افزود: جنگ همه اش خسارت و سختی فراوان است اما دلیل نامگذاری جنگ تحمیلی به عنوان دفاع مقدس این است که جنگ به مقاومت و ایستادگی مردم ما عینیت بخشید و سرآغاز و بالاترین نقطه آن شعار هیهات من الذله مردم ولایتمدار و عاشورایی ما بود.

 سردار ترابی افزود: دشمن جنگ رادر زمانی  برما تحمیل کرد که ما ارتش وسپاه منسجمی نداشتیم ولی بارشادت های مردان وزنان ایران اسلامی پس از هشت سال دفاع بادست خالی ازابزارهای جنگی اماباایمانی راسخ ، بدون دادن یک وجب از خاک و یک قطره از دریا وبه برکت قطره های خون شهدا، ملت شهید پرور ایران اسلامی  از این جنگ پیروز وسرافراز بیرون آمدند،وهمچین افزود: ملت ایران در دفاع مقدس ۲۲۰ هزار شهید، ۲۳۰ هزار جانباز، ۴۰ هزار آزاده و نزدیک به ۵ هزار مفقودالاثر را تقدیم اسلام و انقلاب و نظام اسلامی کرد.

وی، از هفته اول دفاع مقدس به عنوان سخت ترین روزهای جنگ تحمیلی نام برد و یادآور شد: خودم شاهد بودم که مردم خوزستان اعم از زن و مرد،  پیر و کودک در دشت ها آواره بودند و هواپیماهای دشمن از بالا آنها را بمباران می کرد و بسیاری از آنها در همان بیابان دفن شدند و این بخشی از سند مظلومیت ملت ایران در دفاع مقدس است. 

وی، به پاس گرامیداشت این هفته مقدس عنوان کرد :  در هفته دفاع مقدس بیش از550 برنامه در سرتاسر استان انجام می گیرد که شاخص ترین آنها رژه ملی که در روز 31 شهریور در بلوار ساحلی بندعباس با حضور خانواده معظم شهدا وایثارگران، مسئولین کشوری ولشکری    برگزار می شود.

وی، افزود: ادامه رزمایش سپاهیان عاشورایی محمد رسول الله (ص) 2 اعزام گروه های جهادی به مناطق مختلف استان  در زمینه های مختلف درهفته دفاع مقدس نیز انجام می گیرد.

وی، درپایان گفت: از نمایشگاه دفاع مقدس و بازسازی عملیات آبی وخاکی بدر که در  شهرستان سیریک از اول  هفته دفاع مقدس انجام می گیرد ، از شبکه  استانی مرکزخلیج فارس نیز پخش خواهد شد.

 

ارسال نظرات