عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان نظام باید بدانند یکی از راه‎های برون رفت از مشکلات کشور به کارگیری جوانان جهادی عاشورایی است.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۳۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم وداع با پیکر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم با اشاره به اینکه شاخصه‌های متعددی برای شناسایی شهدای ایران وجود دارد، اظهار داشت: برای تشخیص پیکر شهدای ایرانی بیش از ۲۰ شاخصه وجود دارد که این پیکر‌های مطهر با آن شاخصه‎ها مورد بررسی قرار می‎گیرد و پس از تایید نهایی برای تشییع در میهن آماده می‎شوند.

وی در ادامه به تبیین شاخصه‎های پرورش نسل عاشورایی در چهل سال انقلاب پرداخت و با اشاره به اینکه بالندگی و رشد انقلاب در این چهل سال مدیون جوانان عاشورایی است، عنوان کرد: تاکنون همین نسل عاشورایی بوده که از حریم انقلاب دفاع کرده و در آینده نیز دفاع خواهند کرد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تجربه حکومت محمدی، علوی و قیام خونین حسینی بیانگر این است که هر کجا مدیریت جهادی صورت گرفته آن کار به نتیجه رسیده است، ولی برخی در کشور تا کار‌ها به دست جوانان می‎افتد سریع موضع منفی می‎گیرند، در حالی که رسول‎الله (ص) جوان بیست و چندساله را به عنوان وزیر خارجه خویش انتخاب کرد.

وی ادامه داد: اگر امروز امام جمعه یک شهر را جوان ۲۰ تا ۲۵ ساله قرار دهند خیلی از افراد شروع به اعتراض می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه در حادثه کربلا پیر و جوان حضور داشتند و در رکاب سیدالشهدا (ع) شمشیر زدند، افزود: مسئولان نظام باید بدانند تنها راه حل برون رفت از مشکلات کشور به کارگیری جوانان جهادی عاشورایی است.

آیت‌الله خاتمی درباره خصلت‎های جوان عاشورایی گفت: ایشان همیشه خدا باور بوده و از مرگ هراسی ندارند، لذا با شجاعت تمام به مدیریت جهادی پرداخته و اثر ماندگاری را به ارمغان می‎آورند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: از دیگر ویژگی‎های مهم جوانان عاشورایی انقلابی بودن است، مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنرانی خویش فرمود ه‎اند که حوزه علمیه، دانشگاه‎ها، دستگاه‎های دولتی و قضایی باید انقلابی باشند.

آیت‌الله خاتمی ولایت‎مداری را از مهم‎ترین شاخصه‎های جوانان عاشورایی معرفی و عنوان کرد: منطق جوانان عاشورایی همان منطق رسول الله (ص) است، این جوانان هرگز تحت تاثیر رسانه‎های بیگانه قرار نمی‎گیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها