خبرهای داغ:
سی و یک شهریورماه، همزمان با 12 ماه محرم و آغاز هفته دفاع مقدس، همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان در بقاع متبرکه در سراسر کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۱۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، همزمان با فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس و مصادف با دوازدهم ماه محرم، همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان، به همت سازمان اوقاف و سازمان بسیج جامعه زنان در سراسر کشور برگزار می شود.

این همایش در سراسر کشور در عصر روز شنبه، 31 شهریورماه، در بقاع شناخته شده در هر استان همراه با سخنرانی و مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام حسین(ع) برگزار می گردد و با قرائت میثاق نامه خواهران شرکت کننده که برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی است به پایان خواهد رسید.

همایش «رهروان زینبی» با اهدافی همچون تبیین و نقش‌آفرینی‌های حضرت زینب (س) در واقعه کربلا، دانش‌افزایی و بصیرت‌افزایی پیام‌های عاشورایی و همچنین تبیین اهداف مختلف الگوی سوم زن برگزار می شود.

این همایش به منظور شناساندن هرچه بیشتر «الگوی سوم» به عنوان الگوی تمام زنان عالم است که برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در مقابل الگوی اول که زن منفعل شرقی و الگوی دوم که زن به مثابه کالا در غرب، مطرح شده است.

معلم ثانی الگوی سوم، زن مسلمان انقلاب اسلامی است که با شعار نه شرقی و نه غربی، مسیر جدیدی را به روی زنان عالم باز کرده است و معلم اول این الگو حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) هستند.

ارسال نظرات