سرهنگ دوم پاسدار علی رسولی گفت : به جهت همراه شدن 40 سالگی انقلاب اسلامی و تقارن این هفته با ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان و یارانشان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و برنامه های این هفته با محتوا دفاع مقدس،انقلابی و عاشورایی باید باشد.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۳۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه سرهنگ دوم پاسدار علی رسولی فرمانده سپاه ساوه در نشست خبری برنامه های هفته دفاع مقدس ؛ با اشاره به سلحشوری، ایستادگی، مقاومت ملت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس حماسه آفرینی‌های عاشورایی فرزندان روح اله در مقابل تهاجم همه جانبه شرق و غرب به انقلاب نو پای اسلامی است.
وی همچنین گفت: دفاع مقدس برگ زرین دیگری از تمدن اسلامی است که ملت بزرگ ایران آن را در تاریخ ثبت کرده اند و گنجینه فرهنگ دفاع مقدس و عبرت‌های فراوان آن یک توشه پر بهایی که تا سالیان متمادی می‌توان برای اعتلای دین مبین اسلام، استحکام حکومت اسلامی و عمران، آبادی و سازندگی هر چه بیشتر کشور از آن بهره بگیریم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه در ادامه گفت: دوران دفاع مقدس یادآور یورش وحشیانه رژیم عراق که از جانب همه قدرت‌های شرقو غرب، پول، تجهیزات، امکانات و سرباز‌های کشور‌های مرتجع عربی پشتیبانی می‌شدو سبب بسیاری از ویرانی هاو شهید ومجروح شدن هزاران نفر از بهترین جوانان ایران اسلامی گردید، ولی ملت مقاوم و انقلابی ا. ین مرز و بوم به رهبری امام (ره) و جانفشانی‌های آحاد ملت، به خصوص خانواده‌های گرانقدر شهدا، ایثارگران و جانبازی جوانان عاشورایی این مرز و بوم با بصیرت توانستند دشمن وحشی را نابود کنند و این پیام بزرگ و سرنوشت ساز را به همه جهان انعکاس دهند که ایران و ایرانی با تکیه بر اسلام ناب و پیروی از جانشین بر حق آن حضرت ولیعصر (عج) هرگز سر ذلت در مقابل جهانخوران فرود نخواهد آورد.
وی همچنین افزود: ملت ایران بار دیگر ثابت کردند، سلاح‌های مدرن، پیشرفته و مرگبار در برابر ایمان، صبر و اخلاص نا کارآمد است و کسی که ایمان دارد، جهاد و شهادت دارد و اسارت ندارد ومغلوب سیطره ستمگران و یزدیان زمان نمی‌شود.
سرهنگ پاسدار علی رسولی در ادامه با اشاره به شعار محوری این هفته "ما توانستیم" گفت: چهار دهه اقتدار، استقلال و آزادی را می‌خواهیم معرفی کنیم و در طول این چهل سال در زمینه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی در حوزه امنیتی، نظامی و دفاعی به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای با وجود مشکلات، دست یافته ایم و این پیشرفت‌ها دارد و به فرمود: ه مقام معظم رهبری "ما توانستیم" را ادامه خواهیم داد.
وی همچنین اظهار داشت: ۱۰۵ برنامه در طول هفته دفاع مقدی در سه سطح شهرستانی، منطقه ای-حوزه و پایگاهی برگزار خواهد شد.
وی برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، نشست‌های بصیرتی در سطح پایگاه ها، برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه ویژه‌ای با عنوان «آبروی محله» در مقابل منزل شهدا، یادواره زنان ایثار، معاینه رایگان ساکنان مناطق حاشیه شهر، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری شب شعر و خاطره، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری صبحگاه مشترک شهرستانی و نیز صبحگاه کارگری در شهر صنعتی کاوه و ارائه خدمات گروه‌های جهادی در حوزه خدمات رسانی، عمرانی، فرهنگی و بهداشت و سلامت در مناطق حاشیه شهر، نشست صمیمی با موضوع عاشورا، دفاع مقدس و تحلیل مسایل روز با حضور مسئولین، گلباران مزار شهدا از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: آیین صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی با حضور مسئولین، خانواده شهدا و بسیجیان برنامه ویژه شهرستان در هفته دفاع مقدس می‌باشد.
ارسال نظرات