خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور یادداشتی با عنوان «دل نوشته ای از میقات» را در کانال ایتای خویش منتشر کرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۱۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، به مناسبت نزدیکی روز عاشورا، دست نوشته خود را که در مکه مکرمه امسال، در میقات نوشته بود، در کانال ایتای خود نوشت:

 "هنگامه‌ی ذبح فرا می رسد، اسماعیل در مسیر سلوک الی الله دامن کشان به سوی قربانگاه، ابراهیم تیغ بر دست و بی اعتنا به وسوسه و سبکبال به سوی انجام فرمان، حرکت دست، سفیدی زیر گلو، ناگهان ندایی از آسمان و سربلندی ابراهیم و هلهله ی کروبیان.

و اما یک باره، آیه ای فضای آسمان و ملک و ملکوت را فرا می گیرد. «وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ»(صافات/107).  ملکوتیان سر در گریبان که بار الها این ذبح عظیم کیست؟ کیست که فدا می شود؟ همهمه ی آسمانیان؛ اشک و سوز و گداز تا یوم المعلوم.

روز موعود فرا می رسد؛ دشت موعود رخ می نماید، زمان موعود فرا می رسد و سرانجام ذبیح عظیم بر نی می رود!

روز عاشورا، دشت نینوا و نامی به دلنشینی تسنیم، زمین و زمان را مسخر و مدهوش خود می کند و آن نام دلربا، حسین(ع) است.

حسین(ع) در میان ضجه و ناله ی آسمانیان، «فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ» شد و عاشورای او فصل الخطاب حق و باطل تا روز قیامت شد.

 پروردگارا ما را در مسیر او ثابت قدم بدار و به حق ذبیح عاشورا، حج زائران بیت الله الحرام را به احسن وجه قبول فرما. التماس دعا

مینو اصلانی، مکه مکرمه، مرداد ۹۷

 

آدرس کانال رسمی دکتر مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پیام رسان ایرانی «ایتا»: https://eitaa.com/m_aslani

ارسال نظرات