جانشین فرمانده سپاه آذرشهر:

بروز بسیاری از آسیب ها نتیجه کمرنگ شدن امر به معروف در جامعه است

جانشین فرمانده سپاه آذرشهر در کارگاه آموزشی امربه معروف و نهی از منکر پایگاه های حوزه کوثر گفت: با کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر برخی آسیب ها جامعه را تهدید می کند.
کد خبر: ۹۰۵۸۹۵۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، قدیر رحیمی با بیان مراتب امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: نبود رضایت قلبی از منکر و اظهار تنفر از آن نخستین گام در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و آمر به معروف باید با خودسازی و تهذیب نفس، خود به این باور قلبی برسد.

وی با اشاره به وجوب این فریضه فراموش شده خاطرنشان کرد: امربه معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی است و افرادی که این فریضه بزرگ الهی را ترک می کنند یا در برابر آن بی تفاوتند، گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آن هاست.

رحیمی با با تاکید بر لزوم اجرایی کردن این واجب مهم، افزود: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه الهی و همگانی است و نمی توان آن را فقط از دستگاه ها و گروه های خاصی انتظار داشت.

معاون تعلیم و تربیت سپاه آذرشهر نیز در این کارگاه، با اشاره به قیام امام حسین(ع) بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر به اندازه ای ارزشمند است که امام حسین(ع) حج خود را نیمه تمام گذاشتند تا با بزرگترین منکر زمانه خود مبارزه کند.

بروز بسیاری از آسیب ها نتیجه کمرنگ شدن امر به معروف در جامعه است

حجت الاسلام مهدی آقازاده امربه معروف و نهی از منکر را راه انبیا و روش انسان های صالح دانست و افزود: این فریضه جزو فروع دین ماست و واجبی است که با انجام آن بقیه واجبات نیز به راحتی ادا می شود.

وی اضافه کرد: امربه معروف و نهی از منکر بالاترین فریضه بوده و از این رو کار در این زمینه بالاترین خدمت برای نسل بشر است.

بروز بسیاری از آسیب ها نتیجه کمرنگ شدن امر به معروف در جامعه است

ارسال نظرات
پر بیننده ها