بیانیه سازمان بسیج مهندسین صنعتی به مناسبت هفته دفاع مقدس

سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با گرامیداشت ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس؛ با صدور بیانیه‌ای سالهای دفاع مقدس را یاد آور ابتکارات و نوآوری های مهندسین جوان، انقلابی و خلاق در عرصه های متعدد و متکثر مهندسی رزمی دانست.
کد خبر: ۹۰۵۸۹۵۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
 
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با گرامیداشت ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس؛ با صدور بیانیه‌ای سال‌های دفاع مقدس را یاد آور ابتکارات و نوآوری‌های مهندسین جوان، انقلابی و خلاق دانست. متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

«من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً»

برخی از آن مؤمنان، مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند صادقانه وفا کردند، پس برخی پیمان خود را به آخر بردند (تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) هستند و هیچ تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود راه ندادند. (سوره احزاب، آیه ۲۳)

باید حماسه شگفت آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خداوند در برابر یک تهاجم گسترده بین المللی بایستد و موفق شود یک روز آن‌ها را بیرون بکند برای نسل جوان کنونی و نسل­های آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و توانایی­های ملت راه گذشتگان را با امید و عزت ادامه دهند.
«مقام معظم رهبری ۳۱/۶/۸۴»

سال­های دفاع مقدس، سال­های سرشار از حماسه آفرینی و ایثارگری اقشار مختلف مردم انقلابی ما بود. سال­هایی که هر کس به نحوی آمد تا در کوران حوادث انقلاب خود را محک بزند و در این میان آزمون مهندسین صنعت در دفاع مقدس بسی سخت­تر و ثمرات حضور این قشر بسیار ارزشمند‌تر و ماندگار‌تر بود.

خلاقیت­ها و ابتکارات در عرصه جنگ محدود به طراحی­های عملیاتی و غافلگیری دشمن در مناطق عملیاتی نبود. طراحی­های مهندسین در احداث دکل­های بلند دیدبانی، ساخت قطعات و ادوات نظامی، تیوپ تراکتور و کامیون، ساخت سازه­های خورشیدی عظیم الجثه و نصب آن در دریا که منجر به انحراف مسیر موشک­های هدایت شونده دشمن می‌شد، ساخت انواع موشک­ها و ... تنها بخشی از تفکر خلاق و ذهن پویای مهندسین صنعتی ما بوده است.

سال‌های دفاع مقدس ما یاد آور هزاران هزار از ابتکارات و نوآوری‌های مهندسین جوان، انقلابی و خلاق است. هزاران جوان متخصص و تحصیل کرده و جان بر کف در عرصه‌های متعدد و متکثر مهندسی رزمی که با بهره گیری از تجربیات و مهارت­های افراد فنی تجربی آهنگر، تراشکار وجوشکار و ...؛ تنها بخشی از سرمایه­های مهندسین در دفاع ارزشمند ملت ما بود. سرمایه گذاری بس ارزشمند که طلوع فجر پیروزی را رقم زد و ملت ما را سرفراز و جاودانه نمود.

اما آنچه که در گذر سال­های پس از دفاع مقدس به خوبی به آن پرداخته نشده است مسئله جمع آوری اسناد، خاطرات، تجارب و خلاقیت­های ارزشمندی است که حفظ و نگهداری آن ضرورتی انکار ناپذیر و حرکتی ارزشمند است. هفته دفاع مقدس فرصتی است که پرونده حماسه درخشان و افتخار آمیز فرزندان دلاور ایران زمین مورد بازخوانی قرار گیرد و روحیه جهادی و حماسی آنان به همگان معرفی گردد.

تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام سوگواری سید و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش تداعی بخش یاد و خاطره جانفشانی و ازخودگذشتگی‌های بزرگ مردان و زنانی است که به حق با تأسی از امام و مولای خویش جان گرانمایه خود را در طبق اخلاص نهاده و صحنه‌هایی عاشورایی را در عرصه‌های مختلف خلق نمودند.

ما جامعه بسیج مهندسین صنعتی به همراه سایر مهندسین و متخصصین متعهد کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس این هفته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت غیور ایران و به ویژه جانبازان، آزادگان، خانواده معزز شهدا، رزمندگان، جهادگران، صنعتگران و مهندسین عرصه صنعت تبریک عرض نموده و افتخار دارد تحت زعامت داهیانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) همچون دوران دفاع مقدس تمامی همت و مساعی خود را جهت ارتقاء و افزایش قدرت و توان مهندسی و به کارگیری دانش روز وشکستن سد تمامی تحریم‌های ظالمانه با دستان با کفایت جوانان غیور میهن اسلامی به کار‌گیریم تا صنعت کشور را به سمت قله­های افتخار کشانده و در جهان معرفی نماییم و با تیزبینی و دقت نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم خورده انقلاب را که قصد نابودی صنعت و اقتصاد کشور عزیزمان ایران اسلامی را دارند رصد و آنان را خنثی نماییم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
شهریورماه ۹۷
ارسال نظرات