گروه جهادی شهیده رقیه رضایی حوزه بسیج حضرت معصومه(س) با شعار «میسازیم تا ساخته شویم» در روستای محمد آباد قرچک جهاد مهربانی کردند.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۷۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، گروه جهادی حوزه حضرت معصومه(س) قرچک با تبرک جستن از وجود پر برکت حضرت علی(ع) در دهه ولایت، در راستای اعتلای بسیج با شعار«در جهاد مهربانی میسازیم تا ساخته شویم» برای انجام رسالت جهادی خود یعنی توسعه فرهنگ محرومیت زدایی و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم، به روستای محمدآباد قرچک اعزام شدند.

گروه جهادی شهیده رقیه رضایی با هدف همسویی و حرکت به سمت آرمان های انقلاب و منویات رهبری معظم،با توجه به نیازها و فرصتهای این روستا ضمن غبار روبی مسجد محل برگزاری اردو جهادی، در قدم اول در دیدار خانه به خانه با اهالی روستا و تقدیم بسته های اقلام خوراکی به نیازمندان، همچنین بسته های نوشت افزار ایرانی به دانش آموزان کم بضاعت اقدام به دلجویی از مستمندان کرد.
در ادامه سنت اهتمام ورزیدن به احسان به دیگران، این حوزه با اهدای کمک هزینه جهیزیه که حاصل ثمربخش صندوق مهرورزی حوزه حضرت معصومه(س) بود، به یک نوعروس شادی را به قلب این خانواده هدیه داد.
خانواده وی که از این عمل پسندیده بسیار خرسند شده بود گفت: خدا خیرتان بدهد، حقا که بسیج برای دوستان مایه ی امید و برای دشمنان بیم آور است.
در ادامه با توجه به اهمیت خانواده به عنوان مهمترین نهاد جامعه، نشست هایی در جهت ارائه راهکارهای احیا و تثبیت ارزشهای انسانی و اسلامی این نهاد بسیار ضروری می نمود.
از جمله موضوعاتی که در این نشست ها با توجه به بازه ی زمانی کوتاه گروه به آن تاکید شد، آیین همسرداری، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره درمانی بهداشتی بانوان، معاینه و ویزیت رایگان زنان روستا بود.
مشاوره در خصوص رایج ترین مشکلات اجتماعی اهالی روستا مانند اعتیاد،طلاق نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

آموزش مشاغل خانگی و خلاقیت به نوجوانان ،دوخت چادر به بانوان از جمله گامی در جهت اقتصاد مقاومتی ،لازم به نظر می‌رسید.

همچنین در راستای چشیدن حلاوت انس با قرآن، ضمن برگزاری کلاس های آموزش تجوید و روخوانی و روان خوانی متناسب با سن مخاطبین ،جلسات تخصصی احکام ویژه قرائت صحیح نماز ،وضو و احکام دختران نیز مخاطبان خودش را داشت.
نشست حجاب فاطمی و توزیع کتابچه هایی در این خصوص و هدایای فرهنگی نیز راهکار خوبی برای ترویج عفاف به دختران نوجوان بود.

از جمله اهم مباحث مطرح شده ،می توان به مشاوره های اعتقادی و نشست بصیرتی با موضوع مسائل روز اشاره کرد.

در حاشیه این اردو کلاسهای تقویتی درسی، طراحی و نقاشی و مسابقات ورزشی مهیج هم برقرار بود.

یکی از حوزه های فعال گروه ،آشنا کردن هر چه بیشتر نوجوانان با فرهنگ غدیر و اجرای مسابقه و توزیع بروشور فرهنگی در این راستا بود.
این اردو با برپایی ذکر توسل به مولا علی(ع) و تجلیل از سادات بسیجی ،به امید اجابت حق و ظهور حضرتش به پایان رسید./

ف.خانی

ارسال نظرات