جلسه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منكر شهرستان تنگستان صبح امروز، با حضور امام جمعه اهرم و جمعی از مديران دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۶۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان بوشهر، جلسه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منكر استان در شهرستان تنگستان، صبح امروز،با حضور امام جمعه اهرم و جمعی از مديران دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.
هفته امر به معروف و نهی از منكر، بهانه‌ای شد تا مسول مجمع رهروان امر به معروف استان امام جمعه اهرم و جمعی از مديران فرهنگی نهادها و دستگاه‌های اجرايی شهرستان گردهم جمع شوند و نخستين جلسه با حضور مسول مجمع استان بوشهر را در خصوص احياء امر به معروف و نهی از منكر برگزار كنند. 
اين جلسه كه با ارائه گزارش مديران دستگاه‌ها و نهادها در خصوص احيای امر به معروف و نهی از منكر همراه بود، نشان دهنده اين است كه مجمع امر به معروف و نهی از منكر استان بوشهر با قوت هرچه بيشتر در جهت احياء اين فريضه الهی تلاش می‌كند. 
جناب سرهنگ فقیه، مسول مجمع رهروان امر به معروف استان در اين جلسه به بيان ضرورت احياء امر به معروف و نهی از منكر در استان بوشهر پرداخت و تصريح كرد: پايه و اساس عمل، توجه ويژه به فريضه امر به معروف و نهی از منكر است كه در قالب يك تلاش مردمی و جمعی زمينه آن در حكومت اسلام فراهم خواهد شد.
وی اظهار كرد: برای احياء امر به معروف و نهی از منكر بايد دستگاه‌های اجرايی پای كار باشند و بر نهادينه كردن آن در اين دستگاه‌ها تأكيد داشته باشند.

مسول مجمع با بيان اينكه دشمن برنامه‌ريزی‌های فراوانی برای نظام اسلامی ما دارد، افزود: دشمن پس از نااميدی در جنگ نظامی و اقتصادی، جنگ فرهنگی را عليه ملت ما آغاز كرده است كه مقام معظم رهبری از آن به عنوان شبيخون فرهنگی ياد می‌كنند. 
حجت الاسلام والمسلمین راستگو، امام جمعه اهرم نيز در اين جلسه، مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منكر را كانون زمينه‌سازی ارزش‌های دينی در يك استان دانست و تصريح كرد: هفته احياء امر به معروف و نهی از منكر، سالگرد فعاليت ستادهای امر به معروف محسوب می‌شود تا عملكرد ستادها در طول يك سال گذشته بررسی شود. 
وی با ارائه دو پيشنهاد به مجمع امر رهروان به معروف استان گفت: فعاليت در مجمع رهروان امر به معروف، در بعضی مواقع به يك سلسله اقدامات تكراري در آمده است كه نيازمند پيگيری قاطع از سوی مسئولان امر است. 
امام جمعه اهرم در پيشنهاد دوم خود بر نهادينه سازی امر به معروف و نهی از منكر در بين مردم تأكيد كرد و افزود: تاكنون هر زمان فعاليت و جريانی به دست مردم انجام شده، موفق بوده است ولی زمانی كه اين فعاليت‌ها به حوزه اداری سازمان‌ها برخورد كرده، موجب كندي روند اجرايي آن شده است. 
وی خاطر نشان كرد: طرح‌هايی بررسی شود كه چگونه می‌تواند مسائل را به درون مردم سرايت داد و در اين زمينه بايد از نيروهای بسيجی استفاده بيشتری شود. 
سرهنگ حیدری فرمانده ناحیه بسیج سپاه شهرستان تنگستان گفت: حوزه معاونت تشكل‌های مردمی، حوزه وسيعی است كه مجموع اصناف، هيئت‌های مذهبی، موسسات خيريه و سازمان‌های مردم نهاد عضو اين معاونت هستند.

وی عنوان کرد كار فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منكر كار سختی نيست و در اين خصوص هشت راهبرد بر اساس مأموريت فرهنگی پيش‌بينی شده است که باید الگوی این امر قرار گیرد.
همچنین در این جلسه حکم "حجت الاسلام والمسلمین سید عباس هاشمی" به عنوان مسول مجمع امر به معروف و نهی از منکر و خانم "فریده قاسمی" به عنوان مسول واحد خواهران مجمع شهر اهرم که از سوی نماینده ولی فقیه در شهر و رئیس مجمع استان صادر شده بود، به وی تقدیم شد و معاونین مجمع شهر هم معرفی شدند.
لازم به ذکر است مجمع امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون مصوب مجلس تشکیلاتی مردم نهاد سازماندهی شده و در استان و شهرستان ها دارای معاونت ها، سازمان ها و ادارات، تشکل های مردمی، فرهنگی و معاونت سازمانهای نظامی و قضایی و همچنین واحد امور بانوان و ... می باشد.

ارسال نظرات