خبرهای داغ:
آیت اله میرعمادی در همایش بصیرتی فرماندهان پایگاه های بسیج گرگان به حقیقت نهضت و قیام امام حسین پرداخت.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۵۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ؛ آیت اله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در همایش بصیرتی فرماندهان بسیجی شهرستان گرگان که در حسینیه ثارالله سپاه این شهرستان برگزارشد اظهار کرد :دشمن بدنبال آن است تا عزت و صلابت ما را بشکند و در طول 40 سال انقلاب اسلامی هر دفعه به بهانه های مختلف از جمله کودتاها ، جنگ تحمیلی و موارد دیگر به دنبال این هدف بود که با عنایت خداوند ناکام ماند.

وی درادامه با اشاره به دشمنی های آمریکا و استکبارجهانی با ایران اسلامی گفت :دشمن با فشارهای اقتصادی و به تعبیر مقام معظم رهبری به به راه انداختم جنگ تمام عیار اقتصادی بدنبال این است که مردم را در سر یک دو راهی قرار بدهد که اگر میخواهند فشارهای اقتصادی از بین برود باید با امریکا مذاکره کنند و برای این کار تمام شیاطین دنیارا دور هم جمع کرده است.

آیت اله میرعمادی با بیان اینکه روح انقلاب اسلامی ریشه در نهضت عاشورا دارد اذعان کرد : روح انقلاب اسلامی قرآن و عترت است و همانطور که امام حسین (ع) بیعت با یزید را نپذیرفت و شعار هیهات منا الذله را سرداد و با ریخته شدن خونش اسلام را زنده کرد امروز نیز انقلاب اسلامی با تاسی از این حادثه عظیم به بیان رهبر معظم انقلاب با امریکا مذاکره نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین با برشمردن شاخصه های قیام امام حسین علیه السلام ابراز داشت :مهمترین مطلبی که تشکیل دهنده روح و نهضت امام حسین علیه السلام است دعوت به سوی خدا و بازگرداندن قرآن و عترت به جامعه بود و قرآن بدون ولایت راهگشا نیست چون مسئله قرآن و عترت مسئله قفل و کلید است  وعترت کلید قرآن است.

وی ادمه داد: امام حسین علیه السلام با قیام خود سه شاخصه را تعیین کرده است که یک مورد آن دین داری و دین گریزی  است و افرادی مانند عمر سعد که روزی هم بازی امام حسین بود به خاطر چند کیسه زر و حکومت ری حاضر شد پسر رسول خدا را به شهادت برساند و از این دست افراد در انقلاب اسلامی نیز وجود دارد که میشود به کدیور که روزی کتاب برای ولایت فقیه مینویسد اشاره کرد که به خاطر کیسه های زر امریکایی حاضر میشود دین فروشی بکند.

آیت اله میرعمادی اضافه کرد :دومین شاخصه نهضت عاشورا حرمت گذاری و حرمت شکنی است و امام حسین علیه السلام برای اینکه حرمت مکه حفظ بشود حاضر شد خانه خدا را ترک کند و در مقابل یزید با اهانت به اهل بیت بدنبال عادل نشان دادن خودش بود و این مورد نیز امروز در جامعه ما به وضوح قابل مشاهده است که عده ای بدترین توهین ها را متوجه ولایت میکنند تا امریکا را بزک و خوب جلوه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین بیان کرد : عده ای امر به معروف را معطل قرار میدهند تا به عیش و نوش خود برسند ودر ظاهر خود را ولایتمدار جلوه میدهند اما در عمل به فرامین رهبری کوتاهی میکنند و در واقع صورت را حفظ میکنند تا سیرت را از بین ببرند.

وی خاطر نشان کرد :دشمن در ماجرای فتنه 88 با اهانت و بی حرمتی به دستگاه سیدالشهدا بدنبال از بین بردن انقلاب اسلامی بود اما نمی دانست که این بی حرمتی و خطبه رهبری دلهای مومنین را تکان داد و مردم بار دیگر با آن حرکت عظیم خود دشمن را ناکام گذاشتند زیرا این مردم پیرو مکتب امام حسین علیه السلام هستند.

آیت اله میرعمادی سومین شاخصه نهضت عاشورا صلابت و شجاعت حسینی گفت: با توجه به شاخصه های نهضت عاشورا این مطلب مطرح است که یا حسینی باید باشیم که اگر حسینی هستیم باید ولایت پذیر نیز باشیم و یا یزیدی، که اگر یزیدی هستیم پس ولایت گریز هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها