همایش احلی من العسل در شهر دلوار برگزار شد

مراسم الموت احلی من العسل با شکوه فراوان و با حضور مسولین و امام جمعه محترم بخش دلوار حجت السلام والمسلمین زاهددوست ، با همکاری حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهدای بخش دلوار، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی ، سازمان دانش آموزی اداره آموزش وپرورش منطقه دلوار و هیئت های مذهبی شهر دلوار در محل هیئت سیدالشهدا(ع) شهر دلوار برگزار گردید. 
کد خبر: ۹۰۵۸۸۵۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دلوار، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز بسیج امام حسین (ع) دلوار در این مراسم به بیان ابعاد شخصیتی حضرت قاسم(ع) پرداختند.

حجت الاسلام بهرامی عنوان داشت: حضرت قاسم(ع) نوجوان ۱۳ ساله ای است که در کربلا حضور داشت، در برابر دشمنان ایستاد، جنگید و به شهادت رسید اینها همه نشانه های بصیرت و ولایت پذیری است که در وجود یک نوجوان بروز و ظهور یافته است.

ایشان تصریح کردند: حضرت قاسم (ع) با اینکه در دشت کربلا همچون نگینی در محاصره مخالفان و دشمنان دیانت قرارگرفت اما با اراده ای آهنین و لبهای تشنه و بدن زخم خورده ایستاد و شهادت را با آغوش باز پذیرفت تا زیر بار ذلت و ستم نرود و کشته شدن با عزت را از حلاوت شیرین ترین طعام، یعنی عسل، برتر دانست.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان این مرز و بوم در دوران هشت سال دفاع مقدس با تاسی از حضرت قاسم (ع) در مقابل رژیم بعثی عراق و همدستانش ایستادند و افتخار آفرینی کردند، اظهار نمود: نوجوانان و جوانان زیادی در جنگ تحمیلی در صحنه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند و در راه دفاع از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب و کیان کشور به شهادت رسیدند که همه نشان از درسی است که از کلاس عاشورا آموخته بودند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز بسیج امام حسین (ع) دلوار در پایان عنوان داشت: از اهداف برگزاری این همایش ترویج روحیه استکبار ستیزی در جوانان و نوجوانان، آشنایی نسل جوان با زندگینامه و حماسه آفرینی شهدای جوان کربلا و شهدای دانش آموز و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری است.

وی خطاب به دانش آموزان این شهر گفت: وظیفه شما دانش آموزان دیار شهید رئیسعلی دلواری این است که با تحصیل به درجه های رفیع علمی برسید و در آینده در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و برای کشور مثمر ثمر باشید.

در این همایش بزرگ «احلی من العسل» نوجوانان و جوانان حسینی با بستن پیشانی بندهای یا حسین(علیه السلام)، یا ابوالفضل العباس (علیه السلام) و یا حضرت زینب(س) و یا محمد رسول الله(ص) به سرشان عشق و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت (علیه السلام) به نمایش گذاشتند.

در پایان دانش آموزان عزادار با مداحی مداحان جوان به پاس حماسه و فداکاری نوجوان رشید کربلا حضرت قاسم ابن الحسن(ع) به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار