هم‌زمان با رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی سپاه محمد رسول‌الله (ص) رزمایش میز خدمت سپاه در سطح 70 اداره کل و 260 پایگاه مقاومت بسیج اداری و کارمندی گیلان برگزار شد که دریافت سریع و صحیح خدمات اداری به مردم از سوی دستگاه‌های خدماتی و اجرایی از اهداف آن است.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۲۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جهاد درراه خدا یکی از مبانی اعتقادی دین مبین اسلام است که مسلمانان نسبت به این مهم اهتمام ویژه دارند و در انجام آن از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

جهاد و کوشش هدفمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین و مثمرثمرترین اقداماتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار نهادهای انقلابی ز جمله سپاه و بسیج قرار گرفت.

امروزه جهاد فی سبیل الله تنها به حضور در جنگ‌ها و نبرد فیزیکی جبهه حق و باطل معطوف نمی‌شود بلکه این عرصه جای خود را به کمک به محرومان در قالب بهداشت و درمان، عمران، آموزش و افزایش آگاهی و حتی خدمت‌گزاری در عرصه اداری و کارمندی داده است.

کار جهادی کردن نیازمند روحیه جهادی و مبارزه با نفس است تا بتوان باروحیه انقلابی اهداف و برنامه‌ها را در قشرهای آسیب‌دیده ازجمله مستضعفان و محرومان که صاحبان اصلی انقلاب هستند پیش برد.

رزمایش «میز خدمت» نام طرحی است که سپاه با به‌کارگیری از زبده‌ترین نیروهای مخلص تراز انقلاب در دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در سراسر کشور بهره گرفته تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انقلاب و منابع کشور امور اداری مردم را که با موانع و مشکلات عدیده روبرو کرده حل کند و مسیر شکوفایی و منشور خدمت اداری و کارمندی را در نهادهای مسئول و دستگاه‌های خدماتی و اجرایی تقویت کند.

رزمایش میز خدمت در استان گیلان هم‌زمان با رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) کشور است که در سطح 18 نواحی سپاه‌های مقاومت استان گیلان توسط سازمان بسیج کارمندان در حال برگزاری است.

در این طرح خدماتی – مردمی، حل مشکلات مردم به‌صورت چهره به چهره و مستقیم با مسئولان و در میان گذاشتن مشکلات موردی مابین مردم و متولیان دستگاه‌ها از مهم‌ترین اهداف میز خدمت سپاه و بسیج است که در قالب میز خدمت به مردم ارائه می‌شود که خدمت‌رسانی به مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در دشمنان، پای‌کار آمدن تمام ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، نمایش وحدت، اقتدار و شکوه نظام، تقویت روحیه جهادی، حفظ انسجام و وحدت و امید و نشاط ازجمله اهداف این رزمایش به شمار می‌روند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان گیلان در حاشیه این رزمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: این رزمایش در راستای رزمایش کشوری اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) در گیلان برگزار می‌شود.

سرهنگ محمود احمدی با اشاره به اینکه میز خدمت در طول سال به مردم خدمت‌رسانی می‌کند اما امروز به‌صورت ویژه و نمادین کارگزاران دستگاه‌های خدماتی و اجرایی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند افزود: این رزمایش در سطح 70 اداره کل و 260 پایگاه بسیج اداری و کارمندی گیلان در حال برگزاری است.

وی اهم فعالیت‌ها در رزمایش میز خدمت را خدمت‌رسانی به مردم نام برد و گفت: در این رزمایش مردم می‌توانند علاوه بر دیدار چهره به چهره مشکلات اداری خود را با مسئولان طرح و پاسخ دغدغه‌های خود را دریافت کنند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان گیلان با تأکید بر اینکه در این رزمایش امورات اداری مردم تسهیل و تسریع می‌شود خاطرنشان کرد: همه ادارات استان گیلان در این رزمایش درگیر هستند و با پرداختن به مشکلات مردم و رسیدگی به آن‌ها در اسرع وقت به اهداف این رزمایش کمک می‌کنند.

احمدی با اعلام اینکه بیش از 22 هزار بسیجی در رزمایش میز خدمت سپاه حضور دارند تصریح کرد: میز خدمت ماه‌ها است که در گیلان راه‌اندازی شده و مردم با مراجعه به آن در سریع‌ترین زمان خدمات خود را دریافت می‌کنند.

میز خدمت با توجه به تعدد موانع اداری کنونی در کشور یکی از اساسی‌ترین نیازهای روزمره مردم بوده و لازم است نه‌تنها در قالب یک رزمایش بلکه به‌صورت روزانه در بستر ادارات نهادینه شود.

دریافت خدمت سریع و صحیح اداری از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در قالب میز خدمت از مزیت‌هایی است که آن را به یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین نیازها در ادارات عریض و طویل کنونی تبدیل کرده و لازم است به‌عنوان میز خدمت دائمی در بستر ادارات فعال باشند.

انتهای پیام/3390

ارسال نظرات