خبرهای داغ:
با حضور رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور؛

آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در همدان برگزار شد

آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه با حضور رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۱۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه همدان امروز با حضور رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جامعه قرآنی و... در خانه معلم همدان برگزار شد.

این مسابقات با هدف نهادینه کردن مفاهیم تعالی بخش قرآن و نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین این مصحف شریف در جامعه در چهار مرحله شهرستان، استان، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

رشته‌های این دور از مسابقات حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء،۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، تواشیح، تفسیر قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دو بخش بانوان و آقایان است.

مرحله استانی این دور از مسابقات یکم تیر تا ۶ مرداد ماه۹۷ برگزار شد که امروز برگزیدگان برای شرکت در مرحله کشوری که ۱۰ تا ۲۵ مهر سال آینده برگزار خواهد شد، معرفی شدند.

در این مراسم حجت الاسلام کاروند مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان به برنامه‌های قرآنی استان طی سال جاری اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور نیز با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قران کریم، بر ارتقای فعالیت‌های قرآنی در راستای حل مشکلات جامعه تاکید کرد.

تجلیل از برگزیدگان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم، اجرای همخوانی گروه سرود نورالمهدی (عج)، برگزاری مراسم عزاداری بر سید و سالار شهیدان از دیگر محورهای این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات