خبرهای داغ:
سهیل مهدی بیان کرد که درصورت کسب نتایج خوب استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، احتمال دارد تعداد سهمیه فوتبال ایران در آسیا تغییر کند.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۸۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،  پس از اعلام رده بندی جدید لیگ های فوتبال قاره کهن توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) در تاریخ 11 شهریور 1397 ، فوتبال ایران با 54.050 امتیاز باشگاهی، 727  امتیاز ملی و در مجموع 78.983 امتیاز پایین تر از کشورهای چین، قطر، کره جنوبی و امارات قرار گرفت و سهمیه 2+2 را از آن خود کرد.

فوتبال کشورمان نسبت به رده بندی فصل گذشته صعود 2 پله ای داشت اما به دلیل قوانین فوتبال آسیا، تنها 2 کشور نخست رنکینگ در هر منطقه ( چین - کره از شرق آسیا ) و ( قطر - امارات از غرب آسیا ) سهمیه 3+1 خواهند داشت و بر اساس رده بندی، ذوب آهن اصفهان وسایپا تهران ( نائب قهرمان و تیم سوم لیگ برتر ) باید در تک بازی پلی آف به مصاف حریفان بروند.

احتمال تغییر سهمیه فوتبال ایران در آسیا

برای پیگیری این موضوع و احتمال تغییر سهمیه فوتبال ایران با سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ گفتگو کردیم و او در این باره بیان کرد: اگر 2 تیم استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نتیجه خوبی بگیرند، احتمال تغییر سهمیه فوتبال ایران وجود دارد به امید خدا نمایندگان کشورمان به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد و اگر این اتفاق رخ ندهد و حتی یک امتیاز هم کسب کنند، می تواند روی رده بندی و ... تاثیرگذار باشد.

او افزود: در منطقه غرب آسیا، امتیازات باشگاهی و ملی کشورها به هم نزدیک است و هر امتیازی که می گیریم، می تواند به ما کمک کند و تاثیرگذار باشد. سهمیه کنونی فوتبال ایران 2+2 است اما با توجه به نتایجی که کسب می کنیم، احتمال دارد به 3+1 هم تغییر کند.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در پایان در خصوص بررسی مدارک باشگاه ها برای اعطای مجوز حرفه ای خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه هنوز بررسی ها به پایان نرسیده، نمی توانم در این باره نظر دهم و باید تا پابان بررسی مدارک و مستندات صبر کنید.

گفتنی است، دیدار تیم های پرسپولیس و الدحیل، امروز ( دوشنبه ) از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی و بازی استقلال و السد از ساعت 20:30 شروع خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها