خبرهای داغ:
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ مطرح کرد
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری باند هکر‌های حساب بانکی خبرداد.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۷۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، چندی پیش گزارشی از فعالیت‌های مشکوک دو پسرجوان در پای یکی از عابربانک‌های خیابان ملاصدرای تهران به سامانه ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیس گزارش شد.

با دریافت این خبر بلافاصله گشت کلانتری ۱۴۵ ونک در محل حاضر ودو پسرجوان را در حالی که دوربین دستگاه عابربانک را پوشانده بودند ومشغول نقد کردن چندین کارت هدیه بودند دستگیر کردند.

پس از دستگیری دو پسرجوان مأموران پلیس متوجه مرد جوانی شدند که ۱۰۰ متر آنطرفتر سوار خودروی پژو پرشیای سفید رنگی مشغول زاغ زنی آن‌ها بود.از آنجایی که ماجرا مشکوک می‌رسید راننده جوان خودروی پرشیا نیز با سرعت عمل مأموران پلیس محاصره و دستگیر شد.

 رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت:در بازرسی از دو پسرجوان و راننده خودروی پرشیا تعداد ۳۵ کارت هدیه، هشت کارت عابربانک، یک دستگاه پول شمار و یک دستگاه لب تاب کشف وضبط شد.

با انتقال سه پسرجوان به کلانتری وقتی مأموران آن‌ها را تحت بازجویی قرار دادند پرده از راز سرقت‌های یک باند تبهکاری برداشته شد. در اعترافات سه پسرجوان مشخص شد سردسته باند به نام امیر، بیست و هفت ساله از هکر‌های حرفه‌ای است که با شناسایی افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند، با شگرد و شیوه‌ای خاص و حرفه‌ای ابتدا اقدام به هک گوشی تلفن همراه آن‌ها کرده و سپس با دسترسی به برنامه‌های بانکی نصب شده و اطلاعات شخصی این افراد در داخل گوشی حساب بانکی آن‌ها خالی و به کارت‌های دیگر منتقل کرده است.

درادامه تحقیقات پلیس مشخص شد سردسته باند برای اینکه نقشه‌های خود را عملی کند چندی پیش با دو پسر جوان در یکی از پارک‌های حاشیه‌ای تهران آشنا شده و از آن‌ها درخواست کرده با شناسایی افراد معتاد اقدام به خرید کارت‌های بانکی آن‌ها به قمیت ۵۰۰ هزار تومان کند و یا اینکه افراد معتاد را به بانک برده و پس از افتتاح حساب کارت هایشان با همان قمیت ۵۰۰ هزار تومان از آن‌ها بگیرند.

 سرهنگ کیوان ظهیری گفت :اعضای این باند علاوه بر استفاده از کارت‌های بانکی افراد معتاد، با خرید کارت‌های هدیه بانکی 500هزار تومانی و همچنین کارت‌های سرقتی نیز اقدام به جابه جایی پول از حساب مالباخته می‌کردند که درحال حاضر این افراد به ۳۰۰ میلیوت تومان کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه ین پرونده برای بررسی‌های بیشتر به پلیس آگاهی تهران ارسال شده است اضافه کرد:به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت گم کردن کارت‌های بانکی خود بلافاصله اقدام به سوزاندن و یا تغییر رمز اول و دوم آن کنند.

وی ادامه داد:به هیچ عنوان شماره رمز اول و یا دوم کارت خود را به هیچ عنوان پشت عابربانک درج نکرده وننویسند که توسط سارقان و کلاهبرداران مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها