جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی(ع) در پیامی به مسئولان و روسای دسته جات عزاداری در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم عزادارای سرور و سالار شهیدان، توصیه کرد: از نصب هر گونه داربست در معابر و میادین که باعث کندی عبور و مرور می شود، خودداری کنند.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۶۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی محمدی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و با قدردانی از هیئت امنا و مادحین دستجات حسینی (ع) در راستای هرچه باشکوهتر برگزار شدن عزادری ها در توصیه به مسئولان و روسای هیئت های عزاداری و تکایا، مواردی را به شرح ذیل بیان کرد.

   -تعیین 3 نفر از افراد صلاحیت دار به عنوان همیار محرم توسط مسئولان هیئت ها برای تسهیل در عبور و مرور و انتظام بخشی هیئت ها با همکاری ماموران پلیس.

-هیئت های حسینی تا پایان مراسم همکاری لازم را با ماموران انتظامی و پلیس راهور داشته باشند.

-از کلیه شهروندان تقاضا می شود حرمت ماه محرم را پاس داشته و شئونات اسلامی را رعایت کنند.

-از احداث چادرهای برزنتی در سطح میادین وخیابان ها که احتمال آتش سوزی متصور است خودداری کنند.

  - هیئت های عزاداری با رعایت زمان اتمام عزاداری به خصوص در هنگام ساعات پایانی شب مراعات حال سالمندان و بیماران را داشته باشند.

- ازجابجایی عزاداران در نقاط مختلف شهر و خارج از شهر با وسایل نقلیه باربری همچون کامیون و کمپرسی خودداری تا از بروز حوادث رانندگی و سوانح خطرناک جلوگیری شود.

- بعضاً درچنین ایامی افرادی اقدام به جمع آوری نذورات نقدی درمیان هیات های عزاداری می کنند، برای جلوگیری ازهرگونه سوء استفاده لازم است مسئولان هیئت ها نسبت به شناسایی افراد اقدام ودرصورت مشکوک بودن موارد را به پلیس اعلام کنند.

-مسئولان هیئت ها تدابیر ویژه ای را اتخاذ نمایند تا محل هایی برای استقرار بانوان در نظر گرفته شود تا مزاحمتی برای خانواده ها ایجاد نشود و در صورت مشاهده هرگونه کج رفتاری مراتب را به پلیس گزارش دهند.

-مسئولان هیئت ها زمینه امر به معروف و نهی از منکر را در طول عزاداری ها فراهم نمایند.

-با توجه به اینکه انجام اقدامات خرافی و موهون که در شرع مقدس اسلام مورد نکوهش قرار گرفته روسای هیئت ها به این مهم توجه داشته باشند تا جایگاه و شان والای شیعه حفظ گردد.

-از تمامی شهروندان درخواست می گردد در زمان خروج از منزل برای شرکت در مراسم نکات ایمنی لازم را جهت پیشگیری از سرقت مدنظر داشته باشند.

-مسئولان هیئت ها از نصب هرگونه داربست که موجب کندی رفت و آمد می شود به جد پرهیز کنند.

-هر  گونه موارد مشکوک را به پلیس 110 و ماموران مستقر در کنار هیئت ها گزارش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها