خبرهای داغ:
آشناگر گفت: زائرین باید حامل فرهنگ عاشورایی و حسینی باشند و این امر فرصت خوبی است بین مردم دوکشور که ثابت کنند دشمن نمی تواند به نیت پلید خود دست یابند.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۵۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آشناگر جانشین ستاد اربعین حسینی و معاون سیاسی استاندار در جلسه ستاد برنامه ریزی و ساماندهی زائرین اربعین حسینی ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، بیان کرد: مردم استان قزوین با نظم و شور و شعور بالایی که دارند بسیار خوب در مراسم عزاداری در فضاهای موجود شرکت کردند و نظم کامل در هیاتهای عزاداری برقرار است.
وی گفت: اربعین حسینی وظیفه ویژه ای است برای خود مردم چرا که در درجه اول اساس این راهپیمایی مردمی است و در درجه دوم تاکید دولت مبنی بر تامین امنیت، فضا و امکانات اربعین برای آرامش کامل زائرین می باشد.
جانشین ستاد اربعین حسینی عنوان کرد: اربعین حسینی یک نماد وحدت و اقتدار است و زمینه ای برای ترویج اخوت و فرهنگ عاشورایی در منطقه است. حرکتی معنوی است که زمینه تاریخی دارد.
آشناگر افزود: قطعا امسال مراسم اربعین مراسمی ویژه است زیرا دشمن تمایل دارد بین مردم ایران ‌و عراق نفرت ایجاد کند نتیجه ای که در طول هشت سال بین این دو کشور به دست نیاورد را در تلاش است اینک به دست آورد.
وی تصریح کرد: یکی از مظاهر وحدت و برادری و اخوت بین ایران و عراق همین پیاده روی اربعین است و زمینه ای ایجاد می شود که مردم عراق به عنوان میزبان مردم ایران را در آغوش گیرند زیرا مشترکات دینی و فرهنگی زیادی بین دو کشور وجود دارد.
جانشین ستاد اربعین حسینی اضافه کرد: زائرین باید حامل فرهنگ عاشورایی باشند و این امر فرصت خوبی است بین مردم دوکشور که ثابت کنند دشمن نمی تواند به نیت پلید خود دست یابند.
کبودوند گفت: سال گذشته ۵۲ موکب در استان ایجاد شد و امسال بنا است که این‌ میزان به ۹۰ موکب افزایش یابد و همچنین سال گذشته ۸۳۰ نفر از استان به عنوان خادم در مواکب حضور داشتند.
وی اضافه کرد: کاری که باید موکدا انجام شود صدا و سیما، روحانیون، حج و زیارت و نهادهایی مانند عتبات عالیات باید اطلاع رسانی دقیق و‌درستی انجام دهند تا مردم با توجه به موقعیت سیاسی و امنیتی موجود در عراق حتما به صورت رسمی از طریق گروهها و با روادید وارد کشور عراق شوند و به قوانین کشور میزبان احترام بگذارند.
معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: سال گذشته عراق ۵ هزار نفر غیررسمی اقدام به حضور در مراسم اربعین در عراق ‌کردند که این افراد با تجمع خود مشکلات زیادی را برای استانهای مرزی بوجود می آورد.
آشناگر گفت: بررسی شود که مجتمع خدماتی در آوج خدمات را به بهترین شکل ممکن به زائرین ارایه دهد.
وی ضمن اشاره به جمع آوری نذورات مردمی سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته ایستگاههای نذورات حدود ۲ و نیم میلیارد تومان کمک مردمی دریافت کردند. بعضی از هزینه های ضروری کارگروهها مانند علوم پزشکی با هماهنگی عتبات عالیات از این کمکها پرداخت شد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها