خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
نمایشگاه چیدمان عاشورایی از ۳۰ شهریور تا ۱۵ مهر ماه در بوستان بعثت شیراز برگزار می‌شود و جلوه­‌های هنری و ادبی از عاشورا و دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۴۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به این خبر اظهار داشت: عاشورا  تبلور یک هنرنمایی بزرگ  است که جنبه‌های مختلف این واقعه را می‌توان در قالب‌های هنری و ادبی به نمایش گذاشت.

شهردار منطقه یک شهرداری شیراز با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس با ایام محرم مصادف شده است گفت: هفته گرامیداشت دفاعی که رنگ و بویی عاشورایی به خود داشت، به این مناسبت فضاسازی عاشورایی و فضاسازی دفاع مقدس در قالب نمایشگاهی واحد ارائه شده است.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، شهرداری منطقه یک و مرکز شیرازشناسی برگزار می‌شود و جلوه‌های  ویژه اخلاقی، احساسی و عاطفی و پیام‌های عاشورایی را در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری و ارائه آثار و جلوه‌های بصری چون نقاشی و طراحی، نمایش، عکس و برنامه‌های ادبی مانند شب شعر عاشورایی و نواهای عاشورایی در کنار فضاسازی‌های بکر عاشورا و دفاع مقدس از جاذبه‌های نمایشگاه چیدمان عاشورایی است.

وی از وجود یک گالری عکس و جلوه‌هایی زیبا در این نمایشگاه خبر داد که خانواده‌ها می‌توانند با کودکان، نوجوانان و دیگر اعضای خانواده حضور یابند تا ضمن آشنایی با فضای عاشورا و جنگ تحمیلی، از کودکان خود با این جلوه‌ها عکس بیندازند.

شهردار منطقه یک شهرداری شیراز تصریح کرد: برگزاری شب شعر، نواها و نمایش‌های آیینی، عکس و نقاشی و فضاسازی­‌های جنگ و عاشورا در کنار یکدیگر می‌تواند فضایی مهیج و فرهنگی را برای آشنایی بهتر شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان با عاشورا و پیام‌­های انسانی آن فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاهی از تمثالهای شهدای دفاع مقدس، چینش جلوه‌های دفاع مقدس و پخش تصاویری واقعی و ناب از جنگ تحمیلی بخشی دیگر از این نمایشگاه است که شهروندان می‌توانند با حضور در پارک بعثت واقع در بلوار بعثت از آن بازدید کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها