خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس گفت: وحدت حول محور ولایت، ار رموز پیروزی در دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۳۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، سردار ابوالفضل گزنی صبح امروز در نشست خبری ستاد هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شاید یكی از رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بحث وحدت است كه حتماً در برنامه‌ها مورد توجه است.

وی تصریح کرد: انسجام ملی در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس مورد توجه است و این توجه با محوریت ولایت باید خود را بروز دهد.

گزنی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری درباره گنجینه دفاع مقدس و همچنین لزوم پرهیز از فراموشی و انحراف در این گنجینه باید مدنظر قرار بگیرد گفت: دفاع مقدس ما كه همه ملت ایران در آن حضور داشتند، تجلی ارزش‌های متعالی فرهنگ عاشوراست.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه نمود و بروز فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس نشان دهنده عظمت و بزرگی آن دوران بود، افزود: ما وظیفه داریم كه ارزش‌های اساسی دفاع مقدس را ترویج و تبیین كنیم و فرهنگ آن را كه برگرفته از فرهنگ عاشورا در همه برنامه‌ها به عنوان یك اصل اساسی بپذیریم و تبیین كنیم.

گزنی به تقارن ایام هفته دفاع مقدس امسال با ایام دهه محرم اشاره كرد و گفت: فرهنگ عاشورا را رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس عملاً پیاده كردند و یكی از نشانه‌های دفاع مقدس مقاومت است.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس فارس، مردمی بودن جنگ تحمیلی را بزرگترین هنر امام راحل برشمرد كه توانست این جنگ را مردمی كند و سپس این نكته را یادآور شد كه با همت و همراهی بسیج بود كه دفاع مقدس ما به پیروزی رسید و ثمره آن جنگ را امروز در خودباوری و استقلال كشور خود در ابعاد مختلف نظام جمهوری اسلامی مشاهده می‌كنیم.

وی با بیان اینكه امسال چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است و دشمن نیز تلاش زیادی می‌كنند تا این انقلاب چهل سالگی خود را نبیند، گفت:‌ در آستانه سی و هشتمین سالگرد جنگ تحمیلی هستیم و سپاه و بسیج وظیفه دارد در طول سال برای مناسبت‌های مهم انقلاب برنامه‌ریزی داشته باشد.

گزنی، كلیدی‌ترین اهداف دفاع مقدس را ترویج فرهنگ اسلامی، انقلابی و جهادی برشمرد و گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما توانستیم» است و محور آن بر اساس مقاومت و ایستادگی در مقابل استكبار در نظر گرفته شده است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس اظهار كرد: شاید یكی از رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بحث وحدت است كه حتماً در برنامه‌ها مورد توجه است. انسجام ملی در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس مورد توجه است و این توجه با محوریت ولایت باید خود را بروز دهد.

وی در ادامه به تبیین روزشمار برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال پرداخت و گفت: ۳۱ شهریور به نام روز «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح» نامگذاری شده است كه در آن رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

گزنی گفت: اول مهر با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید به نام «علم و معرفت و نخبگان» نامگذاری شده است و در آن توجه ویژه‌ای به تولید علم و دانش‌پژوهشی خواهد شد البته روز بزرگداشت سرباز نیز هم هست.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس ادامه داد:‌ دوم مهر به نام «دفاع ملی جوانان و بصیرت‌افزایی» انتخاب شده است و عمده برنامه‌های این روز نیز تبیین نقش جوانان در جنگ خواهد بود؛ همچنین سوم مهر به نام «انقلاب اسلامی، مردم‌ سالاری دینی و بیداری و استكبارستیزی» نامگذایر شده است و در آن نقش محوری حضور مردم و رزمندگان تحت ولایت فقیه كه ثمرات آن پیروزی در جنگ بود، تبیین می‌شود.

وی گفت:‌ روز ۴ مهر نیز به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی» انتخاب شده است و در آن نقش اقتصاد مقاومتی و حمایت از كالای ایرانی در دوران دفاع مقدس و اهمیت تداوم این مسیر در دوران كنونی تبیین خواهد شد و همچنین روز ۵ مهر هم به نام «شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرآفرینان» نامگذاری شده است و در این روز كه مصادف با سالروز عملیات ثامن‌الائمه است تمام گلزارهای مطهر شهدا غبارروبی و عطرافشانی شده و از خانواده‌های شهدا و ایثارگران تجلیل خواهد شد.

گزنی بیان كرد: روز ۶ مهرماه نیز كه همزمان با روز جمعه است به نام روز «ولایتمداری و نقش زنان و خانواده» نامگذاری شده است و در آن نقش زنان در دوران دفاع مقدس مخصوصاً در بحث حمایت و پشتیبانی از جنگ یك نقش بی‌بدیل بوده است، برجسته می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با اشاره به نامگذاری آخرین روز هفته دفاع مقدس امسال گفت: آخرین روز به نام «فرماندهان و پیشكسوتان» نامگذاری شده است و در آن از مقام شهدایی چون جهان‌آرا، كلاهدوز و غیره تجلیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس امسال در استان فارس پرداخت و گفت: در این هفته یك هزار و ۴۸۶ برنامه در سطح رده‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج و نواحی و محلات اجرا خواهد شد كه از این تعداد ۵۹۹ عنوان برنامه اصلی و ۸۸۷ برنامه عمومی خواهد بود.

گزنی از برپایی ۹۸ نمایشگاه در سطح استان فارس طی ایام هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از این تعداد ۳ نمایشگاه به صورت ویژه برپا خواهد شد از جمله نمایشگاه «بهشت خاكی» در بوستان بعثت به میزبانی سپاه ناحیه ثارالله(ع) برپا می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس با یادآوری این نكته كه برنامه‌های این هفته در سال جاری قبل از زمان رسمی اجرا شده است، اعزام ۴۰۰ گروه جهادی به مناطق حاشیه‌نشین و محروم شهرها و برپایی رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) ۲ را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

وی همچنین از شبیه‌سازی عملیات والفجر ۸ یا همان عملیات فاو، یكی از بزرگترین و پرفتوح‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس در شهرستان فسا خبر داد و گفت: چون شهید مرتضی جاویدی كه در این عملیات نقش مؤثری ایفا كرد از اهالی مردم فسا است لذا این عملیات نیز در این شهرستان شبیه‌سازی خواهد شد و در حاشیه آن نیز نمایشگاهی تدارك دیده شده است.

گزنی، اجرای ۹ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در بخش صدا و سیما، حضور راویان در مدارس، دانشگاه‌ها، محلات و مساجد، بازدید از ۸۰۰ خانواده شهید و ایثارگر استان، برپایی نشست‌های روشنگری و بصیرتی برای شبهه‌زدایی به خصوص در فضای مجازی، اجرای گروه تئاتر خیابانی «سرآمدان ایثار» در محیط های دانشگاهی، راه‌اندازی اتوبوس مقاومت در سطح شهر شیراز، تجلیل از زنانی كه در دوران دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا كرده‌اند را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با یادآوری اینكه این استان در دوران دفاع مقدس ۱۵۲ شهیده زن را تقدیم این انقلاب كرده است، گفت:‌ همچنین در ایام هفته دفاع مقدس ارائه خدمات پزشكی رایگان، اجرای ۳۰۵ یادواره شهدا در سطح استان، برپایی ۴۲ پیاده‌روی خانوادگی و كوهنوری، اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی، شب شعر دفاع مقدس و عاشورایی، غبارروبی گلزار شهدا و غیره از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها