خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، از حذف پراید بالای ۱۰ سال از سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۱۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قنادان در مراسم رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران اظهار کرد: امسال در حوزه ساماندهی سرویس مدارس تمهیداتی در نظر گرفته شد که از آن جمله می‌توان به تغییرات عمده سرویس مدارس و ابلاغ دستورالعمل اجرایی سرویس مدارس به امضای دو وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور اشاره کرد که در نهایت این بخشنامه در تیرماه به زیرمجموعه‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: با توجه به زمانبندی در همین زمینه جلسات متعددی از سوی آموزش و پرورش،‌ فرمانداری و شهرداری برگزار شد که نتایج این جلسات نیز خروجی قابل قبولی داشت.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: براساس دستورالعمل اجرایی، هماهنگی اجرای سرویس مدارس برعهده یک کارگروه ماده 18 گذاشته شد و این کارگروه متشکل از نماینده آموزش و پرورش، صدا و سیما و نماینده شهرداری بود که به صورت مشترک 8 جلسه برگزار شد و بحمدلله این جلسات از سال گذشته منظم‌تر برگزار شد ضمن اینکه ما در ادامه برگزاری این جلسات از نمایندگان پلیس راهور، فرمانداری و سایر دستگاه‌ها نیز دعوت به عمل آوردیم که همکاری خوبی نیز در این بخش شاهد بودیم.

قنادان افزود: براساس دستورالعمل جدید 3 مجوز برای سرویس مدارس پیش‌بینی شد که از آن جمله می‌توان به مجوز سرویس شرکت‌های مجاز، صدور مجوز برای رانندگان سرویس مدارس و در نهایت مجوز برای خودروها اشاره کرد.

وی درخصوص فرآیند مجوز سرویس شرکت‌های مجاز گفت: در این زمینه طی یک فراخوانی 400 شرکت متقاضی برای این بخش بودند که در طی یک برنامه پیش‌بینی شده صلاحیت افراد بررسی و به دفاتر خدمات الکترونیک به منظور ارائه مدارک و اخذ مجوز معرفی شدند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همچنین درخصوص فرآیند صدور مجوز برای رانندگان سرویس مدارس نیز گفت: در این زمینه شرایط خاص و آموزش‌های ویژه‌ای را برای رانندگان در نظر گرفته شد و تا به امروز حدود 15 هزار نفر از این افراد در سامانه مد نظر تقاضا و صلاحیت آنها در مراحل مختلف در دست بررسی قرار دارد که از این تعداد 2 هزار نفر رانندگان جدید در بحث سرویس مدارس هستند که در این همین زمینه این افراد 4 ساعت دوره آموزشی دیده‌اند و قوانین و مقررات خاص سرویس مدارس، نوع رفتار با دانش‌آموزان برای آنها آموزش و تشریح شده است.

قنادان افزود: مجوز برای سرویس مدارس طی یک فرآیندی انجام می‌گیرد و در نهایت برچسبی بر روی خودرو سرویس مدارس نصب می‌شود که این برچسب امسال ویژگی‌هایی نسبت به سال‌های گذشته دارد که از آن جمله می‌توان به اینکه اولا این برچسب برای یک خودرو مشخص صادر شده و مشخصات راننده از طریق کد تصویری قابل پیگیری اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه امسال تمامی خودروهای سرویس مدارس موظف به رعایت مسائل ایمنی و اخذ معاینه فنی بودند گفت: ما در این بخش الزاماتی را برای این خودروها داشتیم به طوریکه در سال تحصیلی 97 - 98 پراید بالای 10 سال از چرخه سرویس مدارس حذف شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار امیدواری کرد با شروع سال تحصیلی و ارائه خدمات توسط سرویس مدارس 3 نظام نظارتی از سوی بخش‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد که از آن جمله می‌توان به نظام نظارتی توسط مدیران مدارس، مدیران شرکت سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور و همچنین نظارت عمومی مردم بر اساس سامانه نرم‌افزاری اشاره کرد.

قنادان در پایان گفت: خانواده‌ها می‌توانند در صورت هرگونه تخلف از سوی سرویس مدارس پلاک خودرو آنها را ثبت و با مراجعه به سامانه نظارتی صلاحیت راننده خودرو را بررسی و موضوع را از طریق مراجع نظارتی سازمان پیگیری کنند.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها