خبرهای داغ:
در یکی از تازه‌ترین گزارش‌ها معلوم شده است، کودکانی که طی دهه‌های گذشته در یک مرکز خیریه نگهداری کودکان در اسکاتلند به سر می‌بردند،‌ مورد سوء استفاده جنسی و آزار و اذیت قرار گرفته بودند.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۹۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، در تازه‌ترین تحقیقات پیرامون سوء استفاده جنسی از کودکان در بریتانیا، شبکه «بی.بی.سی» گزارش داد یک مرکز نگهداری کودکان در اسکاتلند چندین دهه کودکان را آزار و اذیت جنسی می‌کرده است.

در این گزارش شبکه بی.بی.سی آمده است، ده‌ها نفر به این شبکه گفته‌اند کارمندان یک مرکز نگهداری کودکان در شهر «آرگیل» که توسط یک خیریه اداره می‌شد، آن‌ها را مورد سوء استفاده قرار داده‌اند. 

بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۲ میلادی صدها کودک خانواده‌های ماهیگیر به یک مرکز خیریه حمایتی فرستاده می‌شدند. برای مثال «آنجلا» و خواهرانش «مری» و «نورما» بعد از آنکه مادرشان در سن پایین درگذشت و پدرشان در دریا کار می‌کرد به این مرکز نگهداری فرستاده شده بودند. آنها به بی..بی.سی گفته‌اند، طی سال‌هایی که در این مرکز زندگی می‌کردند، بارها مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته بودند.

«ویلیام بَریِر» از مسئولان این مرکز نگهداری کودکان، بارها به این خواهران تجاوز کرده بود و «مری بَریِر» همسر وی بارها این کودکان را مورد آزار و اذیت جسمانی قرار داده بود. 

یکی از این قربانیان که اکنون ۵۶ سال سن دارد به بی.بی.سی گفته است، این اتفاقات بخشی از زندگی آنان شده بود و هیچ امکانی برای مبارزه و کشمکش وجود نداشت. وی گفت، کودکان از این مرکز نگهداری به انجمن‌ها منتقل می‌شدند تا مورد سوء استفاده بَریِر و دوستانش قرار بگیرند. 

علاوه بر دختران، پسرانی که در این مرکز نگهداری می‌شدند نیز مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته و یا با رفتارهای وحشیانه مسئولان مرکز مواجه بودند. «فیلیپ دونالد» که اکنون ۵۸ سال سن دارد به بی.بی.سی گفته است چطور مورد ضرب و شتم یا تجاوز قرار می‌گرفت. وی تاکید کرد، تجربه بدی که وی داشته تنها زمانی که فردی با آن زندگی کرده باشد، قابل درک است. 

سابقه سوء استفاده جنسی از کودکان در بریتانیا در یتیم‌خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس شبانه‌روزی وجود داشته است و کودکان بی‌پناه از جانب کارمندان این مراکز، سیاست‌مداران و یا  حتی چهره‌های معروف انگلیسی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.

برای مثال «جیمی ساویل» مجری معروف تلویزیون در بریتانیا برای دهه‌های متمادی از کودکان سوء استفاده جنسی کرده است. یک سال بعد از مرگ وی یعنی در سال ۲۰۱۲ پلیس انگلیس گزارشی از واقعیات تکان‌دهنده‌ درباره تجاوزها و سوءاستفاده‌های جنسی این مجری مشهور بی.بی.ی منتشر کرده بود و برخی قربانیان وی، لب به سخن گشودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها