خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تواضع در برابر امام حسین (ع) را در مجالس عزاداری ماه محرم شاهد هستیم گفت: هر کس که بخواهد وارد وادی بندگی شود، باید به سراغ امام حسین (ع) برود.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۶۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
راه ورود به وادی بندگی توسل به امام حسین (ع) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه یکشنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ویژگی‌های خداوند اظهار کرد: خدا سرچشمه عزت است و هر کسی که خود را در برابر خداوند ذلیل بداند، به عزت می‌رسد، انسان برای این که بتواند وارد وادی بندگی شود، باید در برابر خداوند تواضع کند.

وی ادامه داد: انسان برای این که بتواند وارد وادی توحید شود، باید به سراغ باب الله برود و از این در وارد شود، ائمه معصومین (ع) باب الله بودند و انسان اگر در برابر اهل‌بیت (ع) خشوع داشته باشد، می‌تواند وارد وادی ولایت و وادی توحید شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ملائکه با سجده در برابر خلیفه الله توانستند که به مقام بندگی برسند، راه رسیدن به مقام بندگی این است که انسان در برابر خداوند تواضع کند و از خدا بخواهد که او را تطهیر کند، انسان اگر پاک شد عبادت او تاثیر خواهد داشت.

میرباقری ائمه معصومین (ع) را پناهگاه برای مردم دانست و تصریح کرد: مومنین باید براساس آیات قرآن در برابر خداوند تسلیم باشند و از وسوسه‌های شیطان پیروی نکنند، راه بندگی، تسلیم در برابر خدا است و معنای اسلام هم این است.

وی ادامه داد: اگر انسان در برابر خداوند استکبار کرد و به سراغ اهل‌بیت (ع) نرفت، خدا او را به هیچ وجه نمی‌آمرزد و پاک نمی‌کند، وادی طهارت، وادی خاصی است و انسان اگر متواضعانه از خداوند تطهیر شدن را درخواست کرد، خدا او را پاک می‌کند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: هر کس که بخواهد وارد وادی بندگی شود، باید به سراغ امام حسین (ع) برود و غفلت‌های انسان ممکن است که در عزاداری یک دهه ماه محرم از بین برود، وادی امام حسین (ع) وادی پاک شدن است و هر کسی که از این وادی وارد شود، وارد وادی توحید هم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تواضع در برابر امام حسین (ع) را در مجالس عزاداری ماه محرم شاهد هستیم و محبان این امام معصوم در این ماه زندگی شان متفاوت است، انسان اگر وارد وادی امام حسین (ع) شود، خداوند تمام گناهان او را پاک خواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها