خبرهای داغ:
احتمال اعمال تعرفه جدید از سوی آمریکا بر کالاهای چینی و کاهش نگرانی در مورد تاثیر تحریم‌های ایران قیمت نفت را به 78.02 دلار کاهش داد.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۵۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه معاملات امروز به علت نگرانی در مورد اعمال تعرفه‌های بیشتر از سوی آمریکا بر کالا‌های چینی کاهش یافت؛ این نگرانی در مورد تاثیر تحریم‌های ایران بر عرضه نفت پیشی گرفت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴ سنت کاهش ۶۸.۹۵ دلار فروخته شد وهر بشکه نفت برنت با ۷ سنت کاهش ۷۸.۰۲ دلار معامله شد.

وانگ شیائو، رئیس بخش تحقیقات یک شرکت فروش نفت گفت: «پس از انتشار آمار هفته گذشته که از افزایش در عرضه نفت خبر داد درحالی‌که سرمایه‌گذاران چشم انداز تقاضا برای نفت را نیز کاهش دادند، از شدت انتظار بازار برای کمبود نفت کاسته شده است.»

یک مقام ارشد به رویترز گفت: انتظار می‌رود که ترامپ احتمالا تعرفه‌های جدید بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات از چین اعمال کند.

تشدید تنش‌های تجاری، احتمال رشد کندتر مصرف نفت را افزایش می‌دهد و در عین حال نگرانی در مورد عرضه با توجه به نزدیک شدن تحریم‌های نفتی ایران را خنثی می‌کند.

پالایشگاه‌های هند بارگیری ماهانه نفت خام از ایران برای ماه سپتامبر و اکتبر را نسب به ابتدای امسال تقریبا به نصف کاهش داده‌اند.

حفاران آمریکایی نیز در هفته منتهی به یک دسامبر ۲ دکل نفتی را روشن کردند و مجموع این دکل‌های فعال به ۷۴۹ دکل رسید که بالاتریم میزان از ماه سپتامبر به شمار می‌رود. این امر نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها