مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بازار را برای محتکران ناامن می‌کنیم، گفت: در حوزه کالا‌های احتکاری هماهنگی خوبی بین دستگاه قضا و حوزه اجرایی و دستگاه‌های مربوطه ایجاد شده است و در نتیجه این تعامل و حضور گسترده‌تر فضای بازار برای اخلال گران و سودجویان اقتصادی به شدت ناامن خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۵۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار استان و ستاد پیگیری دستور العمل اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه قضایی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: هم اکنون با همکاری موثری که بین دادسرا و حوزه بازرسی صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های اطلاعاتی و تعزیرات حکومتی و فرمانداری‌ها با همکاری موثری صورت گرفته طرح منحصر به فردی در حوزه برخورد با احتکار و کشفیات کالا‌های احتکاری اجرایی و مبارزه و ورود مدبرانه‌ای به موضوع شده است.

وی عنوان کرد: بعد از جمع بندی دستگاه‌های مربوطه که کالا‌های کشف شده از انبارها، احتکار است، با همکاری دستگاه قضا و بخش‌های مربوطه به سرعت در مراکز عرضه تعیین شده و نمایشگاه‌ها عرضه مستقیم ارائه شده و می‌شود.

وی افزود: درسایه این اقدامات هم اکنون بازار برای محتکران ناامن شده و مردم نیز به موضوع ورود یافته و مواردی از این دست را گزارش می‌دهند و هم افزایی خوبی بین دستگاه‌های مختلف در بخش‌های قضایی و اجرایی ایجاد شده است در عین آنکه اطلاع رسانی رسانه‌ای هم در این حوزه شرایط خوبی دارد.

وی با اشاره به تاکید دادستان مبنی بر اینکه در حوزه تنظیم بازار دستگاه قضا و بخش‌های اجرایی در تعاملی حداکثری نیاز‌های ضروری مردم را با قیمت‌های مناسب تامین کرده و با متخلفان به شدت برخورد کنند گفت:: تلاش بر آن است فضای جامعه را به نوعی مدیریت کنیم که کمبودی ایجاد نشود و جلوی هر گونه سوءاستفاده هم گرفته شود.

رسولیان افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها توزیع کالای احتکاری و تنظیم بازار در حاشیه شهر وبرای نیازمندان تقویت و مساعدت می‌شود ضمن آنکه نیاز هیات‌های عزاداری را هم از محل طرح تنظیم بازار تامین خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در بحث تنظیم بازار از ابتدای سال تا کنون سه طرح در استان اجرایی شده که نخستین آن در نوروز ۹۷ و دومی در قالب طرح ضیافت در ماه رمضان و طرح سوم هم اکنون ویژه ماه محرم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه به منظور برنامه ریزی و مدیریت و هماهنگی در این حوزه تا کنون ۲۱ جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان و کمیته تامین، توزیع و نرخ گذاری از ابتدای سال برگزار شده است، گفت:: در قالب این طرح‌ها شکر، برنج، مرغ منجمد، گوشت گرم و منجمد گوسفندی و گاوی عرضه شده است.

وی اظهار کرد: در مرحله سوم که همزمان با کار نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا (فروش پاییزه) در سطح استان برپا شده است، هم کالا‌های تنظیم بازار و هم کشفیات احتکاری با قیمت مناسب ارائه می‌شود.

به گفته وی، تا کنون گوشت منجمد تنظیم بازار، برنج هندی و مرغ منجمددر قالب طرح ویژه محرم در نمایشگاه‌ها و مراکز توزیع عرضه شده است.

وی با بیان اینکه قیمت انواع کالا‌ها در نتیجه این اقدامات و مدیریت شرایط کاهشی هم داشته است، افزود:: قیمت شکر در استان ۱۰۰۰ تومان کاهش و برنج وارداتی بر روی هر کیلو هشت هزار تومان تثبیت شده، نرخ حبوبات ۱۰۰۰ تومان کاهش یافته و بخشی از اقلام لوازم خانگی مورد نیاز‌های مردم هم در بخش‌هایی تامین شده و در موضوع خودرو هم با همکاری خوب ایران خودرو تلاش شده کسری قطعات را جبران و به تناسب آن خودرو‌ها وارد بازار می‌شود.

رسولیان عنوان کرد: هر کالای احتکاری ونیز طرح تنظیم بازار، همه با محوریت ستاد تنظیم بازار باید عرضه شود و بدین منظور همه دستگاه‌ها اطلاعاتی در قالب کمیته احتکار مدیریت کار را باید انجام دهند.

وی ادامه داد: به تاکید دادستان از اختیارات استانی در بخش‌های مختلف به حوزه اجرا و مدیریت این فضا کمک می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به ذخیره بسیار خوب اقلام اساسی در استان و حجم کشفیات قابل توجه کالا‌های احتکاری، هیچ مشکلی برای تامین کالا‌های اساسی نداریم ضمن آنکه هم اکنن مسیر‌هایی و راهکار‌هایی برای خروج از این شرایط و مدیریت بازار در دست پیگیری است.

وی افزود: هم اکنون ۱۵۳ تن گوشت قرمز منجمد در حال ورود به استان است و از هفته گذشته گوشت گرم وارداتی هم وارد بازار شده است، ادامه داد: طرح خرید گوشت با قیمت مناسب در ازای تحویل سبوس به دامداران هم طی روز‌های اخیر آغاز شده و گوشت گرم قرمز از این محل در حال ورود به بازار است.

رسولیان اظهار کرد: امید است بتوانیم سطح متوسط قیمت‌ها در استان را از متوسط کشور پایین‌تر نگه داریم، افزود: در
کنار آن یک سری کالا‌ها هم، چون گوشت و برنج برای تامین نیاز هیات‌های عزاداری در ایام محرم و صفر تامین شده و در دست توزیه است ضمن آنکه هنوز سهمیه آن‌ها تامین نشده است، بر این مبنا توزیع گسترده آن‌ها اعم از شکر، برنج هندی و گوشت منجمد گوساله و روغن خوراکی به محض مشخص شده به بازار عرضه می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: در این جلسه همچنین بر جلوگیری از خروج کالا‌های یارانه‌ای به صورت جدی از مرز‌های استان و مراقبت این شرایط تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها