یادواره ۶ تن از شهدایی که در ماه محرم جان خود را فدا کردند به همت ناحیه مقاومت بسیج بجستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۴۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، یادواره شهیدان حسین آوار رمضانی، علی اکبر امیری، حسین خورشیدی، محمد حیدری، علیرضا قنبریان و حسن قربان‌زاده شش شهید ماه محرم شهرستان بجستان در محل بیت الزهرا(س) سپاه  ناحیه بجستان برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان در این مراسم گفت: شهادت مرگی است، انتخاب شده، مرگی که انسان به سوی آن می‌رود نه آنکه به سوی انسان بیاید و اهمیت و ارزش شهید و شهادت نیز از همین جا سرچشمه می‌گیرد.

سید حسین شوقی ادامه داد: اگر چه گفته می‌شود شیعه اگر در بستر هم بمیرد، شهید است، اما شهادت درجاتی دارد که عالی‌ترینش جهاد در راه خداست و ماده اصلی شهادت معنی حضور را می‌رساند، از این رو شهادت و گواهی در کار‌ها و اعمال نیز به همین ملاحظه از این ماده مشتق گردیده است؛ ولی شهید در چه صحنه‌ای حضور دارد؟ آیا هنگامی که می‌خواهد این دنیا را ترک گوید شاهد و ناظر فرشتگان است؟ آیا شاهد و ناظر نعمت‌هایی است که خداوند به او عنایت می‌کند و او از همان آغاز مرگ آن‌ها را مشاهده می‌نماید؟ آیا حضورش در پیشگاه خداست که هرگز فناپذیرو نابودشدنی نیست؟ باری، هر معنایی که داشته باشد، این مفهوم را می‌رساند که شهید مرگ ویژه‌ای دارد، سوای مرگ‌های دیگر.

این مراسم به همت ناحیه مقاومت بسیج و بنیاد با حضور حسین ابراهیمی فرماندار، علیرضا جنیدی فرمانده نیروی مقاومت بسیج و مسئولان سایر ادارات و خانواده معظم شهدا و بسیجیان گردان محمد رسول الله(ص) برگزار شد.

شهیدان علی اکبر امیری، علیجان آوار رمضانی، محمد حیدری، حسین خورشیدی، حسن قربان‌زاده و علیرضا قنبریان در یکم اسفند ۱۳۴۳، یکم تیر ۱۳۴۳، دوم فروردین ۱۳۴۴، پنجم اردیبهشت ۱۳۴۵، پنجم خرداد ۱۳۴۵ و ۲۰ تیر ۱۳۴۳ دیده به جهان گشودند و در ۲۶ مهر ۱۳۶۲ سردشت والفجر ۴، ۲۶ شهریور ۱۳۶۵ مهران، چهارم آبان ۱۳۶۱ مریوان، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۵ حاج عمران کربلای ۲، ۲۶ مهر ۱۳۶۳ میمک و ۱۴ آبان ۱۳۶۲ سردشت جام شیرین شهادت را نوشیدند.

گفتنی است که شهرستان بجستان ۱۱۰ شهید و ۲۴۱ جانباز و ۱۳ آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها