خبرهای داغ:
منابع خبری گزارش دادند ابرطوفان منگخوت پس از عبور از مناطق شمال و مرکز این کشور، علاوه بر میلیاردها دلار خسارت، تاکنون 60 کشته بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۴۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ایسنا، این طوفان سهمگین با بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب و همراه شدن بادهایی با سرعت بیش از 250 کیلومتر در ساعت، بسیاری از ساختمان ها و مزارع را سر راه خود نابود کرده است.

این ابرطوفان که به زبان محلی 'اُمپنگ' نامیده می شود، جزیره لوزان در مرکز فیلیپین و ایالت کاگایان را دستخوش خسارات گسترده کرده و بر اثر آن در بسیاری مناطق مرکزی، رانش زمین سبب نابودی تعداد زیادی روستا شده که مأموران امداد و نجات سرگرم کمک رسانی به این مناطق هستند.

گزارش پلیس و مسؤولان محلی حاکی است؛ تعداد قربانیان با توجه به رانش زمین در حال افزایش است اما آمار آن هنوز کاملاً مشخص نشده است.

منگخوت در این مناطق که حدود 5 میلیون نفر در آنها زندگی می کنند، سبب قطع سراسری برق و ارتباطات و شبکه های مخابراتی شده و به همین علت، ارزیابی هزینه ها و تلفات انسانی را مشکل کرده است.

فیلیپین که به کشور توفان ها شهرت دارد، به طور متوسط سالانه شاهد خسارات و تلفات گسترده ناشی از دستکم 20توفان مهیب است.

پیش تر، کارشناسان اقتصادی آثار مخرب این ابرتوفان را 6.6 درصد تولید ناخالص داخلی فیلیپین معادل 120 میلیارد دلار برآورد کردند.

مردم فیلیپین از بروز طوفان ها در کشور خود خاطره ناخوشایندی داشته و بسیار از این پدیده جوی هراس دارند؛ زیرا بسیاری از آنها یک یا چند نفر از اعضای خانواده، اقوام و یا دوستان خود را بر اثر طوفان های مکرر در این کشور از دست داده اند.

ابرطوفان سهمگین 'هایان' نیز در سال 2013 با سرعتی بیش از 320 کیلومتر در ساعت تعداد هفت هزار و 500 کشته و مفقود برجای گذاشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها