خبرهای داغ:
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان قزوین
در پی درخواست های مکرر علاقه مندان صید ورزشی ماهی کپور و پس از دو سال وقفه و تنفس به ماهیان دریاچه، اجرای این برنامه در دریاچه اوان استان قزوین از 12 شهریورماه آغاز شده است.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۰۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسبج قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاوش رضازاده ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در این برنامه صید ورزشی 60 نفر در قالب 6 تیم 10 نفره برای صیادی ورزشی ماهی کپور ساماندهی شده اند که با توجه به حجم زیاد تقاضاها و محدودیت مکانی و زمانی صید در دریاچه افراد به قید قرعه انتخاب شدند تا در 6 هفته (هفته ای یک برنامه در وسط هفته) در بازه زمانی 18 ساعته به رقابت بپردازند.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش تصریح کرد: برنامه ریزی و اجرای برنامه صید ورزشی «بگیر و رها کن» ماهی کپور در دریاچه اوان که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین انجام شده است، با هدف گسترش و اشاعه فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و تغییر رویکرد و نگرش صیادان از سبک صید سنتی ماهی به سبک ورزشی «بگیر و رها کن» می باشد.
سیاوش رضازاده افزود: جایگزینی روش های سنتی و بعضا مخرب با روش های نوین و همسو با حفاظت از حیات وحش می تواند اقدام مهمی در بقای نسل آبزیان باشد، گونه هایی که به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کاهش آب رودخانه ها و دریاچه ها و از طرفی افزایش آلودگی و استفاده از سموم قرار دارند و جمعیت آنها روز بروز در حال کاهش می باشد.
رضازاده بیان کرد: دریاچه اوان به مساحت تقریبی 8 هکتار در بخش الموت شرقی استان قزوین قرار دارد و به دلیل کوهستانی وخوش آب و هوا بودن همچنین وزن بالای ماهیان کپور در این دریاچه یکی از مهمترین و پرطرفدارترین مکان های صید ورزشی ماهی کپور در ایران محسوب می شود و علاقه مندان زیادی دارد.
ایشان در پایان گفت: این دریاچه زیبای کوهستانی تحت حفاظت اداره کل محیط زیست استان قرار داشته و تمامی فعالیت ها و بهره برداری های مرتبط با دریاچه تحت نظارت اداره بوده و نیاز به اخذ مجوز دارد و صید ورزشی تنها فعالیت مرتبط با بهره برداری از آبزیان دریاچه می باشد که با صلاحدید و نظارت محیط زیست استان و به صورت محدود اجرا می شود.
/پ30/ب1010

ارسال نظرات
پر بیننده ها