ساماندهی مجتمع های گردشگری بدون مجوز دراستان

واحد‌های گردشگری بدون مجوز در محور‌های مواصلاتی کهگیلویه وبویراحمد ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۵۸۵۶۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار از ساماندهیساماندهی مجتمع‌های گردشگری بدون مجوز دراستان واحد‌های گردشگری بدون مجوز در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.
فیلی در جلسه کارگروه گردشگری استان گفت: یکی ازمشکلات محور‌های مواصلاتی استان وجود مجتمع‌های گردشگری و عرضه مواد غذایی است که تحت نظارت هیچ یک از دستگاه دولتی نیستند و به خاطر رعایت نکردن حریم جاده‌ها موجب ایجاد نا امنی در این محور‌ها می‌شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۲ واحد بدون مجوز با اشتغال ۴۴۰ نفر در محور‌های اصلی استان شناسایی شده که از این تعداد ۷۰ واحد در محور‌های مواصلاتی مرکز استان فعالیت می‌کنندافزود: در این جلسه کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل شده که این واحد‌ها را ملزم به اخذ استعلام‌های لازم و صدور مجوز کرده و از این پس فعالیت آن‌ها با نظارت اداره گردشگری، بهداشت و فرمانداری‌ها کنترل خواهد شد.
فیلی با اشاره به اینکه درصورت خودداری این واحد‌ها از ساماندهی، خدمات عمومی آن‌ها از جمله آب، برق و گاز قطع می‌شود گفت:در صورت همراهی مالکان، این واحد‌ها در قالب مجتمع‌های رفاهی و گردشگری ساماندهی شده و به آنان تسهیلات نیز پرداخت می‌شود.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار یکی دیگر از مصوبات این جلسه را تصویب کلیات طرح گردشگری سلامت مبتنی بر خواص فیزیک پزشکی نور بیان کرد و گفت: در خصوص این طرح که حمام سنتی، کافی شاپ سنتی و سفره خانه سنتی همراه با غذا‌ها و نوشیدین‌های سنتی ارائه می‌شود، قرار شد در زمینی اطراف شهر یاسوج که شرایط لازم را داشته باشد با همکاری ادارات ذیربط از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی تعیین و به کارگروه گردشگری معرفی شود.
فیلی به مصوبات قبلی کارگروه گردشگری استان هم اشاره کرد و افزود: بر اساس این مصوبات که امروز هم به تصوسب رسید بازارچه صنایع دستی در شهر‌های استان راه اندازی می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این جلسه گفت: تمهیدات استان برای راه اندازی واحد‌های بوم گردی تا سال هزار و ۴۰۰، پنجاه واحد است که از این تعداد ۱۵ واحد باید در سال جاری راه اندازی شوند.
باقری افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت واحد‌های بوم گردی با بافت روستایی، مناطق نمونه گردشگری و خارج از حریم شهر‌ها در زمین‌های درجه ۳ از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار