۶۳ طرح کشاورزی در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد در دست اجراست.
کد خبر: ۹۰۵۸۵۵۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان دراجرای ۶۳ طرح کشاورزی در نقاط مختلف استان نشست با خبرنگاران محلی، پیشرفت کاری این طرح‌ها را ۲۰ تا ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری برسند.
تاج الدینی حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها را ۱۴۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:با بهره برداری از این طرح‌ها پیش بینی می‌شود برای ۴۱۵ نفر شغل ایجاد شود.
تاج الدینی ادامه داد: اجرای سیستم آبیاری نوین قطره‌ای در هزار و ۲۰۰ هکتار از مرحله سوم دشت لیشتر گچساران، ساخت سد‌های خاکی از جمله ایلی آباد و کوهبرد، سردخانه ۲ هزار تنی در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج و نیز ساخت ایستگاه‌های پمپاژ تامین آب اراضی دشت‌های باباکلان، بن زرد، گندی خوری، احمد غریب، سمرون و توت نده از مهمترین این طرح‌ها است.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید ماهیان سردآبی رتبه سوم کشوری را دارا است، از بهره برداری ۴۱ مزرعه پرورش ماهی در استان تا پایان امسال به ظرفیت تولیدی هزار و ۳۳۰ تن خبر داد و اضافه کرد:با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۴۴۸ نفر شغل ایجاد شده و تولید ماهیان سردآبی در استان به بیش از ۱۸ هزار تن در سال می‌رسد.
تاج الدینی همچنین از اجرای دو طرح (کاداستر) یا خط نگاری اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی از طریق کمیسیون ماده ۵۴ خبر داد و گفت:با اجرای این طرح‌ها تاکنون ۵۵ پلاک دارای تداخل شناسایی، رفع نقص و کار نقشه برداری بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی افزایش کشت کلزا از هزار و ۵۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، کشت چغندر قند به مساحت ۶۰۰ هکتار و اجرای سیستم نوین آبیاری قطره‌ای به مساحت ۳ هزار هکتار را از اولویت‌های کاری این سازمان در سال جاری عنوان کرد.
ارسال نظرات