محرم عامل بقای اسلام و انقلاب است

حجت الاسلام صادق نیکنام گفت: اسلام و انقلاب با محرم زنده شده و با محرم می ماند.
کد خبر: ۹۰۵۸۵۱۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

مراسم سوگواری دهه محرم با حضور کارکنان ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در حسینیه محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلام) شهر چلگرد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین صادق نیکنام در این  مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) گفت: ماه محرم ماه بندگی و ماه درس گرفتن از سیره و روش اهل بیت (علیهم السلام) است.

وی، افزود: محرم، ماه ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی است. ماه برکت و نعمت است. اسلام و انقلاب با محرم زنده شده و با محرم می ماند. 

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، با اشاره به آیه 60 سوره مبارکه یاسین، دشمنان اسلام و انقلاب را افرادی معرفی کرد که تحت فرمان شیطان هستند و از ولایت خداوند متعال خارج شده اند؛ چرا که ولایت یک امر قهری است.

نیکنام، اضافه کرد: مثلا روز و شب که یا روز است یا شب و انسان باید تحت یک ولایت باشد حال یا ولایت شیطان یا ولایت خداوند و راه سومی وجود ندارد. انسان اگر از تحت ولایت خداوند خارج شد تحت ولایت شیطان وارد می شود و اگر کسی از ولایت شیطان خارج شد تحت ولایت خداوند قرار می گیرد .

وی در جمع عزاداران حسینی شهرستان کوهرنگ، مردم را به پیروی از ولایت و بیزاری از دشمنان نظام و انقلاب دعوت کرد و تنها راه مبارزه با کفر و ظلم را اتحاد و انسجام درونی با تکیه بر سیره و روش اهل بیت (علیهم السلام) دانست که اساس اسلام نیز بر همین سیره و روش بنا نهاده شده است .

نوحه خوانی و سینه زنی پایان بخش این برنامه معنوی بود .

 

ارسال نظرات