خبرهای داغ:
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:
حمیدی گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در سالجاری این است که هیچ فضای ورزشی در خارج از مدرسه ساخت نشود مگر فضاهایی که از قبل وجود داشته است و همه مدارس در داخل مجموعه آموزشی خود باید فضاهای مناسب ورزشی داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۵۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مهرزاد حمیدی ظهر امروز در نشست مشترک خبری با حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: استان قزوین دارای آموزش و پرورشی هماهنگ و اثر بخش است‌
 
وی ضمن اشاره به ساماندهی به امور بررسی سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی و نیز بررسی وضعیت جوانان و نوجوانان گفت: سند تحول بنیادین  چرخش از آموزش به پرورش را نشان داد و مدرسه را به عنوان کانون تحول، تعلیم و تربیت و کانون تحول محله برشمرد. 
 
حمیدی عنوان‌کرد: جمعیت امروز دانش آموزی ۱۴ میلیون نفر در کل کشور است و می بایست این علم آموزی با یک رجعت به سوی مدرسه و اخلاق گرایی سوق داده شود. 
 
وی افزود: تحقیقات انجام‌ شده از سال ۹۲ نشان می داد که ۲۰ درصد دانش آموزان مدارس دچار  اضافه وزن بوده و این روند رو به افزایش است و در واقع فناوری های نوین کودکان را به یکجا نشینی سوق داده است. 
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما باید مسیری را می پیمودیم و برنامه هایی را تدوین میکردیم‌ که فعالیت های فیزیکی کودکان را افزایش دهد و یکی از این راهها در کنار هم قرار گرفتن‌ محله، مدرسه و‌ منزل است که موجب رشد و پویش ورزش کودکان می شود. 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ورزش همگانی باید یکی از محورهای اصلی کشور باشد و در همین راستا ما از دستگاههای کشور مطالبه داریم. ورزش والدین روی فرزندان نیز تاثیرگذار است و متولیان ورزش کشور برای همه اقشار باید ورزش های همگانی را افزایش دهند.
 
حمیدی اضافه کرد: المپیاد درون مدرسه ایی امروز چهار و‌نیم میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار داده و یک و نیم میلیون نفر برگزار کننده این المپیادها هستند و هشت هزار مدرسه کانون درون مدرسه ایی ایجاد کردیم تا دانش آموزان بتوانند از فضای مدرسه در غیر ساعت درسی استفاده کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳ هزار مکان ورزشی و هفت هزار کانون ورزشی وجود دارد و مجموعا قریب به ۱۵ هزار کانون درون و برون مدرسه ای ورزشی وجود دارد.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و‌پرورش یادآور شد: امروز کاروانهای وسایل و ‌تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مناطق کم بهره اعزام شد  و در تنگنای موجود ۳۳ میلیارد تومان وسایل ورزشی در کل کشور خریداری شده است.
 
حمیدی گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در سالجاری این است که هیچ فضای ورزشی در خارج از مدرسه ساخت نشود مگر فضاهایی که از قبل وجود داشته است و همه مدارس در داخل مجموعه آموزشی خود باید فضاهای مناسب ورزشی داشته باشند. 
 
 
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها