تجمع عاشورایی احلی من العسل نوجوانان حسینی شهرستان خمین
حجت الاسلام الهی گفت: ولایت پذیری و ولایت شناسی موضوع مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، و در دوران جنگ تحمیلی شهدای دانش آموز به ولایت پذیری اقتدا کردند و در جبهه ها حق علیه باطل حضور پیدا کردند و به مقام رفیع شهادت نایل شدند.
کد خبر: ۹۰۵۸۳۰۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین، تجمع عاشورایی احلی من العسل نوجوانان حسینی شهرستان خمین با هدف گرامیداشت یاد شهید نوجوان 13ساله واقعه کربلا،حضرت قاسم بن الحسن(ع) با حضور دانش آموزان در جوار بقعه مبارک امامزاده ابوطالب(ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام الهی از مبلغان حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی حضرت قاسم(ع) گفت: سیره و روش زندگی، شجاعت و دلیری، آمادگی جسمانی، ولایت شناسی و ولایت پذیری حضرت قاسم(ع) الگوی کامل برای نوجوانان برای طی کردن مسیر صیحیح زندگی است و درس ایشان مبارزه با ظلم و جنگیدن با حرف ناحق است.

وی بیان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که از ایشان در مورد وظیف دانش آموزان سوال شد، فرمودند: نوجوانان و دانش آموزان سه وظیفه مهم، تحصیل، تهذیب و ورزش را به عهده دارند و موفقیت در این راستا تقویت اعتقادات، ولایت پذیری و رفع شبهات مختلف دینی و اعتقادی و سیاسی، نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام الهی با اشاره به اهمیت ولایت فقیه و پذیرش آن، اظهارکرد: ولایت پذیری و ولایت شناسی موضوع مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، و در دوران جنگ تحمیلی شهدای دانش آموز به ولایت پذیری اقتدا کردند و در جبهه ها حق علیه باطل حضور پیدا کردند و به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

وی افزود: در حال حاضر که فضای مجازی به تمام خانه ها واردشده و اعضای خانواده ها را به نوعی درگیر کرده و این فضا به قتلگاه نوجوانان و جوانان در زمینه شبهات اعتقادی، هجمه به ائمه معصومین(ع) و لایت فقیه و .... تبدیل شده است، ضروری است که آگاهی و بصیرت جوانان و نوجوانان را با هدایت کردن در مساجد و محافل دینی و اتصال آنان با عالم دینی و کارشناس مذهبی بیشتر کرد تا به بیراهه کشیده نشوند.

مبلغ حوزه علمیه تصریح کرد: تهذیب، خودسازی و رعایت تقوا را باید از نوجوانی شروع کرد و به این منظور خواندن نماز اول وقت، ارتباط با مسجد، احترام به والدین و معلم و استادو... نقش موثر دارد.

گفتنی است در این مراسم نوجوانان درعزای شهادت حضرت قاسم(ع) و شهدای کربلا با مداحی و سینه زنی، نوحه سرایی کردند.

 

ارسال نظرات