مسئول بسیج سازندگی چابهار گفت: تعداد ۱۱ گروه جهادی برادر و خواهر چابهاری به محرومین و نیازمندان خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۹۰۵۸۲۶۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

علی پژوهش، مسئول بسیج سازندگی شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار بسیج در چابهار گفت: ٣۶۰ برادر و ١۵ نفر خواهر در ٢۵ گروه در دو بخش چابهار و دشتیاری  در قالب رزمایس اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسوالله(ص) مشغول به فعالیت در عرصه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، بهداشتی و سازندگی هستند.

وی با اشاره به این مطلب که اردوهای جهادی دانشگاه انسان ساز و تقویت کننده اراده نسل جوان است افزود:  اردو‌های جهادی علاوه بر خدمت رسانی به محرومان به خودسازی هم می‌پردازد.
 
پژوهش ادامه داد: اردو‌های جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیف ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره‌شان برای ما الگو است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان چابهار افزود: اردو‌های جهادی در شهرستان چابهار هم شامل مسائل آموزشی از جمله امور فرهنگی، دوره‌های قرآنی و احکام و عمرانی شامل ساخت و تکمیل مدرسه و مسجد در روستا و حاشیه شهر است.

این مسئول تصریح کرد: پزشکی و سلامت یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت است و افرادی که با مباحث بهداشتی و درمانی و نیز کمک‌های اولیه آشنایی دارند، می‌توانند در این عرصه، منشأ خیر باشند.

مسئول بسیج سازندگی چابهار بیان کرد: در قالب رزمایش بزرگ عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله(ص) ۲ که از دهه اول تا پایان شهریورماه جاری در دست اجرا است، طی یک اقدام جهادی گروه جهادی شهید آوینی برای ساخت مدرسه ۶ کلاسه در منطقه محروم روستای کپر نشین میر آباد چابهار در دست ساخت است.

پژوهش گفت: در رزمایش بزرگ عاشورایی سپاهیان محمد رسوالله(ص) در شهرستان چابهار ۱۱ گروه جهادی برادر و خواهر بسیجی اعم از شیعه و سنی حضور دارند که خواهران در امورات فرهنگی و برادران در امورات عمرانی در شهر نگور، بخش پلان و روستا‌های محروم و حاشیه شهر فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان چابهار ۲۵ گروه جهادی فعالیت دارند و در مدت برگزاری این اردو‌ها به انجام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، عمرانی، درمانی و تبلیغی برای ساکنین شهر و روستا‌ها مبادرت کردند.
 
ارسال نظرات