نماینده ولی فقیه در استان گفت: انبیاء با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به ترویج ارزش های دینی در جامعه می پرداختند.
کد خبر: ۹۰۵۸۲۴۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان در همایش نهادینه سازی همه جانبه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت برگزار شد، گفت: انبیاء و اولیای الهی با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به حفط مکتب و دین خود می‌پرداختند.
 
خطیب نماز جمعه زاهدان افزود: در این برهه انبیاء از طریق  مبارزه با منکر‌های عصر خویش که همان پادهاشان ظالم و بی دین بودند، به رسالت خویش در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می پرداختند.
 
آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه باید تک تک افراد در قبال این فریضه احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: لازم است تا در جامعه هر فردی به شناخت معروفات بپر دازد و سپس آن را در جامعه نیز اجرایی نماید، تا بتواند سهم خود را در ترویج این فریضه ادا کند.
 
وی بیان کرد: همچنین دستگاههای اجرایی نیز باید این فریضه را متناسب با فعالیتی که انجام می دهند اجرا نمایند و همکاری لازم را با ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.
 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: بزرگترین منکر ایجاد یاس و نا امیدی در مردم است و نباید بگذاریم مردم از نظام فاصله بگیرند، زیرا این مسئله همان خواسته دشمن است.

وی افزود: برای ایجاد اعتماد در بین مردم باید خدمات ۴۰ ساله نظام را به مردم معرفی کرد، زیرا اقدامات اساسی و ماندگاری در حوزه‌های مختلف از جمله راهها، بهداشت و درمان و آموزش انجام شده است.
 
سردار امان الله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان نیز در این همایش گفت: قیام امام حسین(ع) حرکتی بزرگ در مقابل ظلم دشمنان و کسانیکه می خواستند مسیر پیامبر را به انحراف بکشانند بود.
 
وی افزود: به جرات می توان گفت که برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر تلاش زیادی شده زیرا ما در  دامان نظامی هستیم که ثمره عمل به این فریضه است و این مهم هم اکنون در جامعه ما حکم فرما است.
 
سردار گشتاسبی تصریح کرد: تکریم و حمایت از عامران امر به معروف نیز یک ضرورت است و باید از مسئولان سوال شود در خصوص فراهم کردن بستر تحقق این فریضه در جامعه چه کرده اند.
 
وی ادامه داد: اگر فردی مرتکب منکر می شود باید با تذکر لسانی راهنمایی شود و از طرد افراد باید خودداری گردد و البته تشخیص معروفات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
 
 محسن اکبری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این همایش گفت: هم اکنون در کلیه استانهای کشور ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کند.
 
وی با اشاره به اینکه، امام حسین(ع) در دل جامعه ای قیام کرد که به انواع منکرات آغشته بود، افزود: امام حسین(ع) با هدف اصلاح انحرافاتی که از طریق دشمنان در دین به وجود آمده بود، به شهادت رسید.
 
اکبری تصریح کرد: گسترش نظارت های همگانی با  ترویج این فریضه در جامعه سبب رفع بسیاری از مشکلات و معضلات موجود درجامعه می شود و توفیقی الهی را در بر خواهد داشت.
 
 
ارسال نظرات