خبرهای داغ:
تشییع شهید گمنام

لنجان در دهه اول محرم میزبان یک شهید گمنام بود

همزمان با دهه اول محرم الحرام، زرین شهر حال و هوای دیگر در سرداشت، حال و هوایی که در ایام مختلف سال کمتر می‌توان نظیر آن را یافت، زرین شهر میزبان یکی دیگر از شهدای گمنام هشت سال دفاع بود.
کد خبر: ۹۰۵۸۱۵۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لنجان، همزمان با دهه اول محرم زرین شهر حال و هوای دیگر در سر داشت، حال و هوایی که در ایام مختلف سال کمتر میتوان نظیر آن را یافت، اما جدای از حال و هوای محرم در زرین شهر غوغایی برپا بود، یکی مشغول آب پاشی خیابان و دیگری در حال نصب پرچم و پوسترهایی با تمثال شهدای هشت سال دفاع مقدس، بوی اسپند و گلاب خیابان‌های اطراف میدان انقلاب زرین شهر را پرکرده بود و نوای «کجایید ای شهیدان خدایی» دل هر رهگذری را به لرزه می انداخت، آخر این روزها زرین شهر میزبان یکی دیگر از شهدای گمنام هشت سال دفاع بود.

حضور گسترده اقشار مختلف مردم برای تشییع پیکر این شهید والا مقام، بیانگر وفاداری مردم به آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا بود و حضور چشمگیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم نیز موید این موضوع است.

ساعت ۱۷ بود و مردم با شور و حال عجیبی در دو طرف پیاده‌رو خیابان اصلی زرین شهر با در دست داشتن قرآن و کتاب‌های دعا منتظر آمدن شهید گمنام بودند. در مسیر تجمع مردم برخی علت تجمع را جویا می شدند و زمانی که می‌فهمیدند قرار است پیکر شهید تازه از سفر برگشته‌ای تشییع شود، اشک بر گونه‌هایشان جاری می‌شد.

ساعت ۱۸ آمبولانس حامل پیکر شهید گمنام از دور نمایان شد و بعد از سال ها دوری از وطن بر شانه‌های مردم شهید پرور و میهمان نواز شهرستان لنجان نشست؛ پیر و جوان، زن و مردم با پرتاب گل و پاشیدن گلاب و ذکر الله اکبر به استقبال این عزیز تازه از سفر برگشته رفتند و هر کس به شکلی با شهید گمنام درد و دل کرده و راز و نیاز با خدای خود را شروع کرده بود، مردم برای رسیدن به تابوت شهید از یکدیگر سبقت می گرفتند. برخی تسبیح، چفیه، شال عزا و ... خود را با تابوت شهید متبرک می کردند و برخی بر روی آن یادگاری هایی را می نوشتند.

یکی می نوشت "شفاعتمان کنید" و دیگری "کاش من هم شهید شوم" "سلام ما را به اباعبدالله الحسین(ع) برسانید و "... آری این روز همه به میدان عمل آمده بودند تا بار دیگر عزم خود را بر حرکت پویا و انقلابی در مسیر شهیدان و دفاع از حریم ولایت به خوبی به منصه ظهور برساندند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار