در راستای حفظ آرمان‌های اصیل عاشورایی

برگزاری جشنواره قاب شیدایی در بیجار

در مسیر امر به معروف و نهی از منکر و در راستای حفظ آرمان‌های اصیل عاشورایی جشنواره قاب شیدایی در بیجار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۸۱۵۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهدی باشوکی اظهار کرد: دبیرخانه سوگواره ملی قاب شیدایی شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نمایشگاه عکس با موضوع آسیب شناسی مراسم عزاداری را برگزار می‌کند.

مسئول دبیرخانه قاب شیدایی، بیان داشت: این جشنواره در قالب فیلم و عکس پذیرای آثار هنرمندان آماتور و حرفه‌ای از سراسر کشور به خصوص عکاسان و فیلمسازان شهرستان بیجار است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را توجه بیشتر به آیین و آداب و رسوم عزاداری در اقصی نقاط کشور دانست و افزود: ثبت بازخورد مراسم عزاداری ایام محرم بر اقشار مختلف مردم، معرفی آئین‌های عزاداری شهرستان بیجار به سایر نقاط کشور و بلعکس، آشنایی عکاسان مبتدی با حوزه عکاسی و فیلمسازی محرم و ایجاد رغبت برای آن‌ها را از دیگر اهداف مهم برپایی این جشنواره دانست.

باشوکی: در بخش عکس، در صورتی که عکسی قبلا در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد، از مرحله داوری حذف خواهد شد و آثار ارسالی می‌بایست مربوط به محرم سال ۹۷ باشد.

وی بیان کرد: همچنین عکس‌ها باید با فرمت JPEG با وضوح ۳۰۰ dpi و طول ۲۰۰۰ پیکسل ارائه شوند و ارسال عکس‌ها به دبیرخانه سوگواره، به منزله قبول کلیه مقررات مسابقه است. همچنین علاقه مندان، در بخش فیلم کوتاه، محور‌های مستند، داستانی و نماهنگ که زمان تولید آثار حداکثر ۱۵ دقیقه باشد می‌توانند شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه قاب شیدایی، گفت: آثار تولید شده می‌بایست مربوط به محرم سال‌های ۹۶ و ۹۷ باشد و با یکی از فرمت‌های FULL HD، HD، DV ارسال شوند.

وی یادآور شد: علاقمندان می‌توانند مشخصات کامل خود را به شماره تلگرامی (۰۹۹۰۳۸۶۹۱۶۱) و آثار را به آدرس پست الکترونیکی ghabesheydaei.۵@gmail.com ارسال نمایید
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار