خبرهای داغ:
زهرا باقری
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:
حجت الاسلام تویسرکانی تاکید کرد: عزم قدرت دل و جزم قدرت عقل است و بسیار اتفاق افتاده است که کسی جزم داشته باشد اما عزم انجام کار را ندارد و برای بیشتر شدن عزم دل می توان به قرآن مراجعه کرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۱۳۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، امروز، همزمان با ششمین روز ماه محرم، در حسینیه شهدای بسیج سازمان بسیج مستضعفین، به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به آیه 14 سوره صف «کونوا انصار الله»  گفت: این همان فرمایش امام حسین(ع) در آخرین سخنرانی شان است که فرمودند«هل من ناصر ینصرنی» اما نصرت الهی شامل کسانی می شود که مراتبی از امور ظاهری و باطنی را کسب کرده باشند.

وی افزود: مرتبه اول در ظاهر اقرار زبانی است، که همان تشهد نام دارد و بعد از آن عبادت و اطاعات است، نصرت و سپس استقامت در اجرای اوامر الهی در فرد باعث می شود که به مقام های بالاتری برسد که بالاترین مقام شهادت است.

حجت الاسلام تویسرکانی در خصوص امور باطنی نیز گفت: بصیرت و ایمان امور باطنی هستند و تقوا بالاتر از ایمان است و پس از آن مراتبی همچون صدقه و صبر وجود دارد که در واقع صبر در کنار استقامت که از امور ظاهری است قرار دارد و مقام رضا نیز در کنار شهادت قرار دارد و کسی که به مقام رضایت نرسیده باشد به فیض شهادت نمی رسد و هیچ مقامی بالاتر از رضا نیست.

وی هر کدام از امور ظاهری و باطنی را دارای 6 مرحله دانست و ادامه داد: امور بسیار دیگری وجود دارد که در ذیل این ها معنی می شود و در مجموع می توان گفت که این 12 امر ظاهر و باطن انسان را می سازد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به آیه 24 سوره توبه گفت: در این آیه نشان می دهد که نصرت بسیار سخت است و برای رسیدن به آن باید از 8 مانع رد شد، در این آیه می فرماید: قُلْ إِنْ كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ و اللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ.

وی افزود: این آیه تعبیر عجیبی دارد و می فرماید کسی که پدران و پسران و برادران و همسران و خویشاوندان خود و اموالی که جمع کرده ‌اید و مال‌التجاره‌ای که از کسادی آن بیمناکید و منازلی را که به آن دل خوش داشته‌اید بیش از خدا و رسول و جهاد در راه او دوست دارید، فاسق هستید! این فرهنگ قرآن است.

تویسرکانی تصریح کرد: گاهی در این فرهنگ افرادی مانند ام وهب رشد می کنند که در کربلا، وقتی سر فرزندش را به سمتش پرتاب می کنند، او نیز سر را به میدان جنگ پرت می کند و می گوید ما چیزی را که در راه خدا داده ایم، پس نمی گیریم.

حجت الاسلام تویسرکانی تاکید کرد: عزم قدرت دل و جزم قدرت عقل است و بسیار اتفاق افتاده است که کسی جزم داشته باشد اما عزم انجام کار را ندارد و برای بیشتر شدن عزم دل می توان به قرآن مراجعه کرد که خداوند 35 بار وعده داده است که به وعده های او اعتماد کنیم چون دروغ نمی گوید و اگر ما توفیق نصرت حجت خدا را پیدا کنیم خدا ناصر ما می شود و بعد پیروزی ما حتمی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در پایان نیز گفت: سعی کنیم ناصر دین خدا باشیم، زیرا در این صورت شکست نمی خوریم، همانند امام حسین(ع) که در ظاهر شکست خوردند اما پیروزی واقعی برای ایشان و یاران باوفایشان بود.

ارسال نظرات